וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח יום כיפור: שתי חטיבות הוקפצו בתרגיל פתע

6.10.2011 / 17:54

יומיים לפני יום הכיפורים ערך המטה הכללי תרגיל של גיוס חירום בפיקוד צפון ובפיקוד מרכז. היחידות הוקפצו ללא התראה מראש. גנץ: "שלב המעבר משגרה לחירום הוא שלב קריטי"

מחלקת הבקרה במטה הכללי תירגלה אתמול (רביעי) את יחידות צה"ל בגיוס נרחב כדי לבחון את רמת המוכנות של המערכות לקראת מלחמה אפשרית שתחייב גיוס מהיר. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ הנחה לבצע במסגרת התרגיל הקפצה של חטיבות בפיקוד מרכז וצפון ללא התראה מוקדמת. ראש מחלקת בקרה במטכ"ל אל"מ שלומי פייער, הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "בדרך כלל נותנים ליחידות התראה של חודשים מראש אך הפעם הם קיבלו פקודה לגיוס אתמול בשעה 18:00 ונבחנה הכשירות במשך 24 שעות".

הגיוס המהיר כלל יחידות הנדסה, שריון וחי"ר. גנץ, שביקר במחנה פילון בצפון הארץ, עקב מקרוב אחר גיוס הכוחות ליחידות השונות ושיבח את המפקדים על כך שעמדו ביעדים הגבוהים, כולל גיוס המפקדה, המפקדים והלוחמים. לאחר ההצטיידות אף החלו הכוחות לנוע על כלים. הלוחמים הגיעו לימ"חים בהתאם לנוהלי החירום והחלו למלא משימות שעות ספורות מרגע ההכרזה על התרגיל.

"שלב המעבר משגרה לחירום הוא שלב קריטי. הוא יכול להתקיים במספר רב של תרחישים. הגיוס אליו יכול להתקיים בתרחיש מלא או חלקי", אמר הרמטכ"ל בשיחתו עם המפקדים. "אנו חיים במציאות לא יציבה ופוטנציאל ההתרחשות הוא נתון. אנחנו חייבים לוודא כי רמת המוכנות גבוהה ככל שניתן".

פייער הוסיף, כי "התרגיל בוצע כדי לשפר את הכשירות והמוכנות לתקופה הקרובה מול חוסר היציבות בגזרות השונות. ההפעלה המבצעית החלה אתמול בערב, בשני פיקודים מרחביים: פיקוד צפון ופיקוד מרכז. כל פיקוד נדרש להפעיל אוגדה אחת, על כלל אמצעיה, אנשיה וכליה, תוך 24 שעות. התרגיל החל אתמול בשעה 18:00 ונגמר היום בשעה 14:00. תרגיל כזה הוא אירוע נדיר משום שמדובר בהפתעה מוחלטת והקיום שלו בסמוך ליום כיפור הוא יותר מצירוף מקרים".

עוד באותו נושא
הרמטכ"ל בירך לראש השנה: "נקדם פני כל אתגר"
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות
המטכ"ל נגד הקיצוץ המסתמן: "יפגע אנושות בצבא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully