וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטכ"ל נגד הקיצוץ המסתמן: "יפגע אנושות בצבא"

26.9.2011 / 3:05

מזה מספר שבועות מנהלת מערכת הביטחון מאבק פומבי בכוונת האוצר לקצץ בתקציבה. קצין בכיר הבהיר כי הקיצוץ יפגע בתכנית הרב-שנתית וכי יש להיערך ל"צה"ל מסוג אחר"

בכירים במטכ"ל מתחו הלילה (שני) ביקורת חריפה על כוונת האוצר לקצץ בתקציב הביטחון. זאת בעקבות דבריו של שר הביטחון אהוד ברק, שהביע אמש (ראשון) את נכונותו של משרד הביטחון לקחת חלק במחאה החברתית ולקבל את תכתיב הקיצוץ בתקציב.

"משרד הביטחון מוכן לתרום את חלקו למחאה, משום שהמחאה הזאת היא אחד הדברים הכי מרגשים, אמיתיים וחשובים שקרו בארץ בעשרות השנים האחרונות", אמר ברק, "זוהי קריאה של השליש הזה שגם הולך למילואים, גם משלם מיסים וגם עובד". הוא הוסיף כי "אני רואה בזה הזדמנות - לא איום, לסגור פערים, וכן לטפל בנושאים של הריכוזיות במשק".

שר הביטחון אהוד ברק יחד עם אלוף פיקוד דרום טל רוסו והרמטכ"ל בני גנץ באזור הפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"משרד הביטחון מוכן לתרום את חלקו למחאה החברתית", וצה"ל?/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מנגד, טענו בכירים במטה הכללי כי קיצוץ של שלושה מיליארד שקלים יפגע באופן קריטי בתפקוד הצבא. קצין בכיר בצה"ל אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "נצטרך לקצץ בחלפים, בתחמושת ובאימונים. אנחנו לא נדע לסגור את הפערים אם יחול קיצוץ כזה". לדבריו, "אנחנו לא נהסס להוריד את מספר האימונים ולקרקע טייסות. שני עשורים צה"ל לא היה במקום הזה".

צה"ל עבר קיצוץ בשנים האחרונות, כיצד ישפיע קיצוץ נוסף?

"על פי מתווה ברודט, אנחנו מתייעלים בארבעה מיליארדים שקלים מדי שנה. אם בפועל יקצצו אותנו בשלושה מיליארדי שקלים זה אומר שנהיה בגרעון של שבעה מיליארד שקלים. לא תהיה תכנית רב- שנתית. זה אירוע דרמטי. אנחנו נערכים לצה"ל מסוג אחר".

אתה מנהל שיחות עם אנשי משרד האוצר, מה עולה בהן?

"השיחה עם האוצר מתנהלת יום יום אבל זה שיח חירשים. חירשות מוחלטת. ציניות גסה. אני גם כאזרח לא מבין את הספינים של משרד האוצר. קל לומר שאנחנו ארגון שמן ולא אמין".

במידה ויוחלט על קיצוץ של מיליארדי שקלים, כיצד זה יבוא לידי ביטוי?

"אנחנו נדרש להציג תכנית עבודה בהתאם לתקציב. אני לא יודע למה יהיה כסף ולמה לא. אני לא יודע איך תראה התעסוקה המבצעית. אנחנו פשוט נציע תכנית שמותאמת לגודל התקציב".

האם נפגשת עם פרופ' טרכטנברג ודנת עמו בנושא?

"כן. הוא מבין שאחד האיומים על מדינת ישראל זה חוסר הקשבה בין משרד האוצר למשרד הביטחון. הם מחפשים פתרונות קלים מבלי לבדוק את הפרטים ולחפש אחר העובדות".

קיצוצים בתקציב הביטחון - כותרות אחרונות:
ברק על המשא ומתן: "לא להידחק למבוי סתום"
גורם ביטחוני: מלחמת אגו בדיונים על תקציב הביטחון
גנץ על קיצוץ בתקציב הביטחון: "נאלץ לפרק יחידות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully