וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה לו בית ספר: שכטמן נתן לנתניהו שיעור בכימיה

ראש הממשלה נפגש היום בלשכתו עם חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן. במפגש בירך נתניהו את שכטמן והבטיח כי ההשקעה בחינוך תניב זוכים נוספים בפרס בעתיד

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) בלשכתו עם פרופ' דני שכטמן, הזוכה הטרי בפרס נובל לכימיה. במפגש, שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ביקש נתניהו ללמוד עוד על מחקרו של שכטמן בנושא גבישים וקוואזי-גבישים, מחקר אשר זיכה אותו בפרס היוקרתי. שכטמן נעתר והסביר לו את יסודות הגילוי. במפגש השתתפו גם נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, שר החינוך גדעון סער ושר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהיה בעברו דיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון ואף חיתן את אחד מילדיו של פרופ' שכטמן.

עוד על פרס נובל 2011
הישראלי דן שכטמן מהטכניון זכה בפרס נובל לכימיה
"זהות הזוכה בפרס נובל לשלום - ברורה מאליה"
תומאס טראנסטרמר זכה בפרס נובל לספרות
הוכרז כזוכה בפרס נובל לרפואה - אבל מת ביום שישי
נובל עשירי לישראל: כל הזוכים בפרס היוקרתי

שכטמן העניק במתנה לנתניהו את העניבה המיוחדת שעוצבה לכבודו בטכניון, עליה מצוירים הגבישים הקוואזי-מחזוריים, נושא מחקרו של שכטמן.

במהלך הפגישה בירך נתניהו את הזוכה הטרי והכריז כי הוא מבטיח שיהיו ישראלים רבים נוספים שיקטפו פרסי נובל נוספים בתחומים השונים, בזכות השקעתו בחינוך. הוא ציין כי במסגרת התקציב הדו-שנתי אושרה תוספת של 7.5 מיליארד שקלים לתקציב ההשכלה הגבוהה, וכי נפתחו השנה ארבעה מרכזי מצוינות באוניברסיטאות, במטרה להשיב מדענים אשר עזבו את ישראל. עוד הכריז כי שישה מרכזים נוספים צפויים להיפתח, וכי תוצאות מבחני המיצ"ב, שפורסמו השבוע, העידו על הציונים הטובים ביותר בחמש השנים האחרונות במקצועות המדע והטכנולוגיה.

מוקדם יותר היום נפגש פרופ' שכטמן עם שגרירת שבדיה בישראל, אלינור המרשלד, אשר בירכה אותו על הזכייה ואמרה כי "הזכייה עוררה התעניינות עצומה בעבודתו של פרופ' שכטמן בקרב הציבור הרחב והסטודנטים בשבדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully