וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה שנייה: החמרת ענישת "פוגע ובורח"

פנחס וולף

4.10.2011 / 12:56

לפי הצעת החוק, שאישרה היום ועדת חוקה, חוק ומשפט לקריאה שנייה ושלישית, מי שיפקיר נפגע בתאונה לה גרם עשוי לקבל עד 14 שנות מאסר. בסניגוריה הציבורית הזהירו: "ההחמרה לא מידתית"

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המבקשת להחמיר באופן משמעותי את הענישה על נהגים המעורבים בתאונות "פגע וברח". דינו של אדם, אשר נמלט מזירת תאונה לאחר שפגע באדם יעמוד מעתה על שבע שנים בפועל, על פי הצעת החוק. ההחמרה המשמעותית ביותר תהיה במקרה בו נפגע אדם פגיעה חמורה, אז יעמוד עונש המאסר המקסימלי על 14 שנים בפועל. עד היום בתאונות מסוג זה לא הייתה חקיקה ברורה, המסדירה את מידת הפגיעה, והעונש המוטל על עבריין שכזה היה עד כה בין שבע לתשע שנים.

הכרעת דין של טל מור דורס נוסע האופניים, ספטמבר 2011. דרור עינב
היה מונע ממנו להפקיר את הנפגע? דורסו של שניאור חשין, טל מור/דרור עינב

במערכת המשפט הזהירו מפני אישורו של החוק. נציג הסנגוריה הציבורית, עו"ד ישי שרון, טען בדיון כי "החמרה בענישה איננה מידתית ביחס לעבירות אחרות, ויתרה מזאת - מחקרים כיום מוכיחים כי עונש חמור איננו מסייע בהרתעה. קמפיין חינוכי יסייע לטפל בנגע בעבירה קשה זו פי מאה מגזר דין חמור". יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), ענה לדברים ואמר כי "עונש הולם לאדם הפוגע באדם אחר וממשיך לנוסע צריך להיות אפילו יותר מ-14 שנים. אדם מוסרי צריך לעצור ולהזעיק עזרה. זה כלל שצריך להיות חד וברור".

ח"כ משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו), מיוזמי הצעת החוק, הגיב גם הוא לדברי הסנגוריה: "מקומם לשמוע טיעונים תמוהים אלה, הנתלים בנוצות טווס, ומבקשים להקל מחובתנו להרתיע נהגים המזלזלים בחיי אדם, שזה עתה נפגעו וזקוקים נואשות לעזרה". ואילו ח"כ זאב בילסקי (קדימה), יוזם אחר של הצעת החוק אמר: "הדיון היום הוא צעד חשוב בדרך לעשיית צדק עם הנפגעים פגע וברח. הפקרת פצוע בתאונה היא תופעה שיש לעקור אותה מהשורש. ראוי שידע כל נהג כי חובתו הראשונית היא להזעיק עזרה, שלעיתים עושה את ההבדל בין חיים למוות".

מיטל אהרונסון. באדיבות המשפחה
ישיג את ההתרעה הנדרשת? מיטל אהרונסון, שנהרגה בתאונת "פגע וברח" בתל אביב ב-2008/באדיבות המשפחה

שינוי משמעותי נוסף אותו אישרה הוועדה היום הינו הטלת אחריות פלילית על נוסע ברכב שלא הזעיק עזרה, במקרה בו הנהג נמלט מהמקום ולא הזעיק עזרה בעצמו. עונשו של הנוסע יעמוד על כמחצית מעונשו של הנהג. עם זאת, אישרה הוועדה החרגה של קטין מתחת לגיל 16 מאחריות זאת.

לקריאה נוספת
טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין
פגע וברח בתל אביב: נדרסה למוות במעבר החציה
דו”ח: בתוך עשור - 7,194 תאונות ”פגע וברח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully