וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פטריות הזיה יהפכו אותך לאדם טוב יותר

צוות חוקרים בארצות הברית נתן ל-51 מטופלים את הכימיקל הגורם להזיה, והצליח להוכיח שינוי במבנה האישיות שלהם - גם שנה אחרי נטילה בודדת. "זה מדהים, לא חשבנו שאפשר לשנות האישיות"

פטריות יעשו אותך אדם טוב יותר: מחקר חדש שפורסם אתמול (שלישי) בארצות הברית קובע כי שימוש מבוקר וחד פעמי בפסילוציבין, הכימיקל המשפיע על המוח בפטריות הזיה, עשוי לשנות את מבנה האישיות של האדם לאורך זמן. המחקר, שנערך על ידי צוות חוקרים בראשות פרופ' רולנד ר. גריפית'ס מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, בחן 51 מטופלים בריאים נפשית, שלאחר שקיבלו מנה של החומר הפעיל, השתנה מבנה האישיות שלהם "לטובה": הם נעשו פתוחים יותר, הדמיון שלהם התפתח והם נעשו אנשים רגישים יותר.

גריפית'ס עצמו מתאר את התוצאות כלא-פחות מ"מדהימות". לדבריו, "התוצאות הללו הן מהממות, בעיקר בגלל שעד היום סברו החוקרים כי מבנה האישיות של האדם לא ניתן לשינוי, והחל משנות ה-20 לחייו של האדם – מבנהו מקובע". יודגש כי השינוי במבנה האישיות החזיק מעמד גם כשנה לאחר נטילת החומר. בעקבות התוצאות המוצלחות, יבחן צוות החוקרים את האפשרות להשתמש בחומר כדי לסייע לחולי סרטן, על מנת להקל על הדיכאון והלחץ שהם סובלים בעקבות המחלה והטיפולים, וגם כדי לסייע למעשנים להיגמל מההרגל המגונה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"ישפרו" את האישיות?/ShutterStock

עם זאת, גם גריפית'ס עצמו מבקש להבהיר – "לא כדאי לנסות את זה בבית". גריפית'ס ציין כי "את המחקר לשנו עשינו בסביבת מעבדה, הנבדקים שהו תחת השגחה לאורך כל המחקר של שני אנשים, ושהו בקרבת בית חולים. חשוב להבין שמרבית הנזק שנגרם לאנשים שמשתמשים בפטריות הזיה נובע כתוצאה ממצבים מסוכנים ותאונות שהם נקלעים אליהם בגלל השימוש – אבל את המרכיבים האלה הצלחנו 'לנקות'".

"אל תעשו את זה בבית"

ד"ר סטיבן רוס, מנהל קליני במכון מחקרי ההתמכרות של אוניברסיטת ניו יורק, אמר כי הוא רואה במחק כ"אבן דרך" במחקר תחום פטריות ההזיה. "אנחנו תמיד חשבנו שהאישיות 'מתבצרת' בשנות ה-20 לחייו של אדם, לכל היותר ה-30. העובדה שפתאום אדם נעשה פתוח יותר, יצירתי יותר, לאחר צריכה בודדת של פסילוציבין – זה ממש מרשים". עם זאת, גם הוא ביקש להבהיר: "אל לאנשים לנסות לעשות את זה בבית, או בכל סביבה שאינה מבוקרת. יש עוד מחקר רב שצריך להיעשות".

לקריאה נוספת
מחקר: שתיית קפה יומיומית עשויה למנוע דיכאון

עדכון אחרון: 20:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully