וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט דן מור העלים מס - ונאלץ לפרוש מתפקידו

גלעד גרוסמן

3.10.2011 / 14:40

ביקורת אקראית שנערכה בתיק השומה של בנו של השופט דן מור העלתה חשד שהכנסות מנכס שבבעלות השופט דווחו כשל בנו, וכך התחמק מתשלום מאות אלפי שקלים לרשויות המס

השופט שזיכה את מעלימי המס הסתבך בעצמו בהעלמת מס: שופט בית משפט השלום בתל אביב, דן מור, הודיע היום (שני) על פרישתו מכס המשפט, לאחר שהסתבך בפרשת העלמת מס מהכנסות על השכרת נכס. מור ביקש לסיים את ההליך באמצעות תשלום כופר, בקשה שהיועץ המשפטי לממשלה נענה לה, אולם ההחלטה הסופית בדבר סיום ההליך הפלילי תיקבע על ידי רשות המסים.

על פי ההודעה שפרסם היום משרד המשפטים, במסגרת ביקורת אקראית שנערכה בתיק השומה של בנו של השופט מור, עלה חשד לכך שהכנסות מהשכרת נכס מסוים שבבעלות השופט דווחו במשך כשבע שנים כהכנסות של בנו, למרות שבפועל הועברו הכספים לשופט מור. בכך התחמק מור האב מתשלום מס בגובה של כ-200 אלף שקל.

בעקבות החשד, אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה סמויה נגד השופט מור, ובמאי אשתקד הפכה החקירה לגלויה. החקירה בוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, ולא על ידי רשות המסים, בשל פרסומים על "מערכת יחסים עכורה" בין מור לרשות, על רקע פסקי דין שנתן בתיקים שהגישה. בכנס שנערך לפני כארבע שנים תקף מור את הפרקליטות ואת רשות המסים, ואמר כי "לפעמים הסיבה להגשת כתב אישום היא כדי להפעיל לחץ על נישומים לשלם".

זיכה נאשם בפדופיליה

זמור נחקר באזהרה, ולאחר קבלת חוות דעת מפרקליטות המדינה, החליט היועץ המשפטי כי קיימת תשתית ראייתית לכך שהשופט מור ביצע לכאורה עבירות על פקודת מס הכנסה, בכך שלא דיווח על ההכנסה מהשכרת הנכס. לגבי בנו של השופט מור הוחלט לסגור את התיק. מור ביקש לסיים את ההליך בתשלום כופר, והודיע על הסכמתו לפרוש מכהונתו. היועץ הסכים לבקשה. במשרד המשפטים אמרו כי מדובר בהחלטה ה"תואמת את המקובל בנוגע לאזרח מן השורה, ניתן לסיים את ההליך בדרך זו". עם זאת, בהודעת משרד המשפטים הובהר כי ההחלטה הסופית בדבר סיום ההליך הפלילי בתשלום כופר ושיעור הכופר שיוטל, אם יוטל, ייקבע על ידי ועדת הכופר ברשות המיסים.

מור, בן 67, למד משפטים באוניברסיטה העברית, ועבד כעורך דין עצמאי ובפרקליטות, לפני שמונה ב-1993 לשופט תעבורה. בהמשך מונה לשופט בית משפט השלום, ובאפריל אשתקד מונה לכהונת שופט בכיר בו. הוא הרבה לשבת בתיקים הנוגעים לעבירות מס, והצליח לעורר את זעמם של שופטים אחרים ושל הפרקליטות בשל הביקורת הפומבית עליהם.

לפני כשנה וחצי עורר זעם רב כאשר החליט לזכות את אחד הנאשמים בפרשת הפדופילים שנחשפה בתוכנית התחקירים "ילדות בסכנה" בערוץ 10. מור זיכה את הנאשם בטענה שהוא הודח על ידי אנשי הערוץ, ולכן הוא זכאי בשל ההגנה מן הצדק. הזיכוי גרר כעס רב בקרב הפרקליטות, שערערה על ההחלטה. בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה, כאשר השופטים כתבו כי החלטת השופט מור "תלושה מהמציאות".

מור גם זיכה נאשמים במספר תיקי עבירות מס, ובראשם בעל השליטה בחברת "יובל הנדסה", מרדכי כבירי, שהואשם בהרצת מניות והעלמת מס. הוא מתח ביקורת נוקבת על הפרקליטות, ואמר כי הגשת כתב האישום גבלה "ברדיפה ממש". במקרה אחר מתח ביקורת על הרכב המחוזי שהפך החלטה אחרת שלו בתיק העלמת מס, גזר עונשים קלים על הנאשמים וכתב בגזר הדין, כי "קראתי ועיינתי היטב בפסק דינה של ערכאת הערעור, ולא זו בלבד שלא שוכנעתי באשמתם של הנאשמים, אלא אף נתחזקה דעתי כי לא הייתה כל אשמה במעשיהם".

לקריאה נוספת
לראשונה: שופט עליון נחקר במשטרה תחת אזהרה
המתלוננת נגד השופט: ”9 שנים הוא עשה בי כרצונו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully