וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: מטוס הפציץ מבנה "נטוש", 30 חיילים נהרגו

2.10.2011 / 13:25

מטוס קרב של חיל האוויר התימני הפציץ מבנה בבית ספר, שחיילים חסו בו לאחר שתלמידיו נטשו אותו מאימת הקרבות. דוברים רשמיים העבירו דיווחים סותרים, שחלקם מכחישים לחלוטין את התקרית

מלחמת האזרחים בתימן גובה גם קורבנות מירי דו-צדדי: מקור ביטחוני בצנעא דיווח כי מטוס קרב של חיל האוויר הפציץ בשוגג בית ספר שנחשב כנטוש בדרום המדינה, וכי 30 חיילים שחסו בו נהרגו. התקרית אירעה ככל הנראה לפנות בוקר(ראשון), בזינג'יבר שבמחוז אביין.

דובר ממשלתי הכחיש את הדיווח על מניין ההרוגים, ובשיחה עם כתב של סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי במקום יש 20-18 הרוגים בלבד. לדבריו, המטוס הפציץ "אתר קטן", בעת שהטייס היה בדרכו לתקוף מעוזים של אל-קאעדה. מקור במשרד ההגנה, מצד שני, הכחיש לחלוטין את הדיווח. לדבריו, "הפרסומים על אודות התקרית הם שקרים".

עשן עולה ממוקדי לחימב בצנעא, בירת תימן, 31 במאי 2011. רויטרס
במבנה הנטוש חסו חיילים שערקו, אך אין ראייה כי הם הופצצו במכוון/רויטרס

באזור שהופצץ מוצבים חיילים מבריגדה 119 של צבא תימן, שערקו לשורותיהם של המתנגדים לשלטונו של הנשיא, עלי עבדאללה סאלח. סאלח שב למדינה בסוף השבוע שעבר, לאחר שאושפז בערב הסעודית, כשנפצע בניסיון התנקשות. באביין נמצאים מאות חברים במיליציות מקומיות של אל-קאעדה, ולפי כמה דיווחים, חלקם אף הסתערו על הבסיס וירו למוות בניצולים. שבטים מקומיים שמסייעים לבריגדה שחיילה נהרגו בתקרית, לפי כמה טענות, ממומנים על ידי ארצות הברית.

העימותים הסוערים בין תומכי הנשיא למתנגדיו ממשיכים ביתר שאת מאז שובו. שר ההסברה, עבד אל- ג'אנאדי, אמר כי מאז החלה ההתקוממות בחודש פברואר, נהרגו 1,480 בני אדם. ההערכה היא כי מניין ההרוגים גבוה בהרבה.

עוד בנושא
בסוף השבוע בתימן: חוסל בכיר אל-קאעדה
סאלח שב מגלות למדינה, הקרבות נמשכים
צלם חדשות תיעד את עצמו נפגע מירי כדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully