וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: עיריית תל אביב צפויה לפנות את המאהלים

2.10.2011 / 8:08

אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, תחל עיריית תל אביב לממש את הצו המאפשר לה לפנות את המאהלים ברחבי העיר. גורמים בעירייה ציינו כי ייתכן שהפינוי יידחה ביממה. "העירייה גילתה סובלנות"

עיריית תל אביב צפויה לממש החל מהיום (ראשון) את הצו המאפשר לה לפנות את המאהלים ברחבי העיר. עם זאת, ייתכן שהפינוי עצמו יתעכב וכצעד ראשון יישלחו למאהלים פקחים כדי למסור לשוהים בהם התראה אחרונה לפני פינוי. גורמים בעירייה העריכו כי ייתכן שהפינוי עצמו ייעשה רק ביום שני. אמש אמרו בעיריית תל אביב כי "העירייה גילתה סובלנות רבה במשך למעלה מחודשיים ואפשרה את קיומם של המאהלים ברחבי העיר, זאת למרות התלונות הרבות והקשות של התושבים על המפגעים הקשים בסביבתם".

עוד בנושא:

פעילי המחאה מזהירים: "תהיה אלימות בתל אביב"
דרעי פנה לש"ס במאהל: "נשארתם הכתובת היחידה"
עיריית תל אביב: נפנה את האוהלים אחרי ראש השנה

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
מתעוררים מהחלום?/אורי לנץ

אמש כינסו נציגי המאהלים בעיר ובערים אחרות מסיבת עיתונאים שנערכה בשדרות רוטשילד. בפתח האירוע עמדו הנוכחים דקת דומייה לזכרו של מחוסר הבית בן ה-52 מכפר סבא, שעדיין לא הובא לקבורה. אליק מאור מ"ברית צדק חברתי" ופעיל המחאה בנהריה, וצ'רלי ביטון, מוותיקי תנועת "הפנתרים השחורים", הזהירו מפני גל אלימות שיפרוץ בימים הקרובים, אם יתבצע פינוי אוהלים ללא מתן פתרון למחוסרי הדיור.

מאור קרא בפתח הדברים למניעת פינוי מאהלים בתל אביב בכל מחיר, גם בשל רצון שנשמע במאהלים להימנע מאלימות, וגם בגלל החשש מפני "סחף פינויים" בכל המאהלים בארץ, בהשראת פעולתה של עיריית תל אביב. "הפינוי בתל אביב יהיה כמו אש בשדה קוצים". הוא יתחיל פה ויימשך בכל הארץ, לאורך כל תקופת החגים. אנחנו לא רוצים אלימות, אבל העירייה דוחפת אותנו לשם".

בעיריית תל אביב אמרו בתגובה לדברים כי "חשוב להדגיש כי במסגרת דיוני ההידברות הציעה העירייה הצעות שונות לתמיכה בהמשך המחאה לצד דאגה למיטה, מזון ומקלחת לכל מי שאין לו קורת גג. בימים האחרונים אף הקימה העירייה מוקד הכוונה ובירור המסייע לדרי הרחוב וחסרי הדיור הזקוקים לסיוע סוציאלי ולעזרה בבירור זכאותם מול משרד השיכון". עוד נמסר מהעירייה כי "אנחנו עדיין מקווים שבסופו של דבר השכל הישר יגבר והאנשים שנותרו במאהלים יפעלו בהתאם לחוק ולפסיקת בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully