וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שטנת האייתוללות מחזקת את עמידתנו"

פנחס וולף וניר יהב

1.10.2011 / 19:49

לאחר שמנהיגה הרוחני של אירן קבע כי "פלסטין נמתחת מהירדן לים", ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב. לדבריו, "ההצהרות על הכוונה להשמיד את ישראל מחזקות את העמידה האיתנה שלנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (שבת) לדברים שאמר מוקדם יותר מנהיגה הרוחני העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, בכנס תמיכה בסוגיה הפלסטינית שנערך בטהרן. במהלך הכנס אמר חמינאי בין היתר כי "פלסטין נמתחת מהירדן לים ואין להסכים לכל פשרה בעניין, אפילו לא בסנטימטר אחד". בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה נתניהו כי "הצהרות השטנה ממשטר האייתוללות על הכוונה להשמיד את מדינת ישראל, מחזקות את העמידה האיתנה של הממשלה בראשותי על צרכי הביטחון של אזרחי ישראל ודרישתנו להכרה בישראל כמדינה יהודית".

עוד באותו נושא:
משעל: "ההתנגדות נותרה האופציה היחידה, השאר כשלו"
"נעכב ההחלטה בעניין פלסטין כדי לסייע לקוורטט"
אירופה: אין עוררין על זכות הפלסטינים למדינה

נתניהו הוסיף כי "ישראל תמשיך לחתור לשלום ותעשה זאת תוך כדי הבטחת התנאים לקיום השלום למען עתידם הבטוח של אזרחי ישראל לדורות". חמינאי מצדו אמר בכנס בטהרן כי "אם תסכים הרשות הפלסטינית להכיר בישראל, יהיה זה סוף לזכות שיבתם של הפליטים הפלסטינים שגורשו מישראל בשנת 1948". חמינאי אף אמר כי סבלנות, תקווה ונחישות נחוצות בשלב זה של המאבק הפלסטיני ולא "צעדים מאולתרים". כמו כן, ביקש חמינאי להבהיר כי אין ברצונה של אירן "לזרוק את היהודים לים", אך ציין כי לא האו"ם צריך לשלוט בפלסטינים, אלא על העם הפלסטיני לקבוע את גורלו בעצמו.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שהשתתף אף הוא בכנס אמר כי "אופציית ההתנגדות הפכה לאופציה היחידה, לאחר שנעלמו כל האופציות האחרות". משעל תקף בנאומו את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעקבות הפנייה לאו"ם וציין כי "מדובר בצעד שנעשה ללא תיאום עם יתר התנועות בזירה הפלסטינית".

משעל גם טען כי "מקור הסמכות הוא לא מנהיגים חלשים הפונים למשא ומתן, אלא מקור הכוח הוא מתוך העם והרחוב". בכיר חמאס טען עוד כי "אנחנו דבקים בהתנגדות עד שחרור כל פלסטין", וקרא להנהגה הפלסטינית "לעמוד בלחצים האמריקאים והערבים המוטלים עליה". עוד ציין משעל כי "עלינו קודם לשחרר את אדמות פלסטין ורק אחר כך להקים מדינה על האדמות המשוחררות. לאף אחד אין זכות לקבל החלטה בשם העם שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully