וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בסוריה עולה שלב: מדען גרעין נרצח ביריות

סוכנות הידיעות הממשלתית בסוריה דיווחה כי המדען נורה בראשו על ידי "חוליית טרור חמושה" בחומס. מנגד, פעילי זכויות אדם במדינה טוענים כי הוא נורה בידי כוחות הביטחון של הנשיא אסד

מהנדס גרעין סורי המשמש כמרצה באוניברסיטת "אל-בעת'" בחומס נורה אמש (רביעי) בידי "חוליית טרור חמושה" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית בסוריה, SANA. לפי הדיווח, המהנדס עווס עבד אל-כרים חליל נורה בראשו סמוך לגשר באבא עמרו במחוז חומס.

המהומות בסוריה - כותרות נוספות:
עקב חשש מווטו: אירופה לא תדרוש סנקציות נגד סוריה
סוריה: ”הוחרם ציוד צבאי ישראלי ששימש המפגינים”
מפקד ”הצבא הסורי החופשי”: התחלנו במרד חמוש

הפגנה נגד שלטונו של אסד אחרי תפילות יום השישי, העיר אידליב, סוריה, 23 בספטמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטונו של הנשיא אסד בשבוע שעבר/רויטרס

בניגוד לדיווח סוכנות הידיעות הממשלתית, פעילים לזכויות אדם בסוריה דיווחו כי חליל נורה בידי צלפים מטעם כוחות הביטחון של הנשיא בשאר אסד. פעילים אחרים העריכו כי ייתכן ובכלל מדובר בפעולת נקם. רצח זה מצטרף לשורת מעשי רצח דומים של אנשי אקדמיה שאירעו בסוריה.

ביום שלישי נרצחו בחומס סגן ראש הפקולטה לאדריכלות באוניברסיטת "אל-בעת'", מוחמד עלי עקיל, וכן מנהל בית הספר הצבאי לכימיה, בידי חמושים אלמונים. ארגונים לזכויות אדם הטילו את האחריות למעשים על הרשויות במדינה, שמנסה, לדבריהם, "לשחזר את תסריט מעשי הרצח שבוצעו בסוריה בשנות ה-80".

הפגנה נגד שלטונו של אסד אחרי תפילות יום השישי, העיר חומס, סוריה, 16 בספטמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטונו של אסד אחרי תפילות יום השישי, העיר חומס, סוריה, 16 בספטמבר 2011/רויטרס

בתוך כך, אמש שידרה הטלוויזיה המקומית ראיון עם "הטרוריסט" בילאל עבד אל-חלים חסון, שהודה בחברות ארגון הטרור שאחראי לחיסולו של ד"ר חסן עיד לפני מספר ימים בחומס. חסון הודה גם כי פתח באש לעבר חיילים, אזרחים, בתי ספר ובמהלך הלוויות. על פי הודאתו של חסון, הוא נשלח לבצע את הרצח על ידי אדם בשם ג'אסם עפארה מהסיבה שד"ר עיד שעבד בבית החולים הלאומי בחומס טיפל בפצועים. לדבריו, עפארה ביקש ממנו ומארבעה פעילים נוספים לעקוב אחר הרופא במשך השבועיים שקדמו לחיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully