וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשש מווטו: אירופה לא תדרוש סנקציות נגד סוריה

מנהיגי האיחוד האירופי משכו בקשתם להטלת סנקציות על סוריה באופן מיידי, נוכח איומים מצד רוסיה וסין להטיל וטו על המהלך במועצת הביטחון. לפיכך יועלה לדיון נוסח הכולל איום בלבד

מנהיגי מדינות האיחוד האירופי הודיעו כי הם מוותרים על דרישתם להטיל סנקציות כלכליות על סוריה, שתוכננה להעלות במועצת הביטחון של האו"ם, כך דווח הבוקר (רביעי) בסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה נוכח איומים מצד רוסיה וסין כי ינצלו את זכות הווטו השמורה להן כדי לסכל את המהלך.

בעקבות כך, גיבשו בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל, בגיבויה של ארצות הברית ודיפלומטיים מערביים נוספים, נוסח מרוכך שאינו כולל הטלת סנקציות מיידיות, אלא איום בנקיטה בהן אם לא תיפסק האלימות הברוטלית מצד כוחות הביטחון הסוריים כלפי המפגינים.

ההתקוממות העממית סוריה - כותרות אחרונות:
חצי שנה למחאה בסוריה: עשרות נהרגו מאש כוחות הביטחון
סוריה: ”הוחרם ציוד צבאי ישראלי ששימש המפגינים"
דיווח: ישראל מסייעת בחשאי למשטר אסד כדי שישרוד
האלימות בסוריה נמשכת: האיחוד האירופי נוקט בסנקציות

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
סרטון שהועלה ליוטיוב, בו נראים טנקים פושטים על העיר חמה באוגוסט/רויטרס

"במקרה שסוריה לא תיענה, נחושות 15 החברות במועצת הביטחון לאמץ אמצעי ענישה", נכתב. הנוסח המחודש מתוכנן להעלות להצבעה עד סוף השבוע. "מועצת הביטחון צריכה להגיב לדיכוי", הוסיף דיפלומט אירופי. דיפלומט נוסף ציין כי הוא מקווה שהנוסח החדש יזכה במהירות ובקלות לרוב במועצת הביטחון.

השבוע גינה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את סבב הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד האירופי על סוריה. "תמיד אמרנו שסנקציות חד צדדיות לא מובילות לשום דבר טוב. זה הורס את גישת השותפות לכל משבר", אמר לברוב.

לצד הדיונים באו"ם - האלימות בסוריה ממשיכה: הלילה נפצעו 20 אזרחים בעיר רסטאן בפעילות כוחות הביטחון בעיר. "טנקים סגרו על העיר ורעש הירי וההפצצות לא נפסק", סיפר תושב העיר לעיתון ה"טלגרף". בנוסף, אתמול נהרגו לפחות שישה אזרחים, ועשרות נפצעו. שלושה נהרגו מאש כוחות הביטחון בערים חומס וביאדה, שניים נורו למוות בג'בל א-זאוויה שבצפון המדינה, ואזרח נוסף נהרג בדרעא בדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully