וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל מסייעת בחשאי למשטר אסד כדי שישרוד

ניר יהב

24.9.2011 / 9:31

לפי דו"ח שחשף עיתון לבנוני שליחי נתניהו מקיימים פגישות עם שליחים מטעם נשיא סוריה. המגעים החלו לאחר "יום הנכסה" אז שיגר אסד מסרים לישראל לפיהם חולשת משטרו אפשרה את האירועים

שליחים מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנהלים בבריסל, וושינגטון ופריז מגעים חשאיים עם שליחים מטעמו של נשיא סוריה, בשאר אסד, במטרה לסייע למשטרו של אסד להישאר בשלטון, כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה". לידי העיתון הגיע דו"ח דיפלומטי, לפיו המגעים מתנהלים בעקבות החלטתה של ממשלת ישראל לסייע למשטר הסורי משום שזהו אינטרס אסטרטגי ישראלי.

על פי הדיווח, נתניהו נתקל במספר קשיים ובראשם פעילותו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נגד המשטר הסורי. "סרקוזי לא רוצה לשמוע את השם בשאר אסד", נכתב. "הוא פועל למען המהפכה הסורית, ולפיכך, למרות הידידות ביניהם, הוא תקף את נתניהו. סרקוזי סבור שנתניהו מתנהג בצורה שגויה כלפי האביב הערבי וכלפי הזירה הפלסטינית".

בנוסף, נתניהו מתמודד עם עוד קושי בניסיונו לסייע לאסד: על פי הדיווח, נשיא ארצות הברית ברק אובמה יתקשה להתמודד בבחירות ב-2012 כשאסד עדיין בשלטון ועל כן הוא העניק לאסד אולטימטום לעזוב את תפקידו "בדרכים הראויות".

לפי הדיווח, המגעים בין שליחי נתניהו לשליחי אסד החלו לאחר אירועי "יום הנכסה" האחרון, שבמהלכם פרצו מפגינים סורים לתוך ישראל. "אסד שיגר מסרים לנתניהו לפיהם חולשת המשטר הסורי ופעילותו של הצבא הסורי בדיכוי המפגינים הם אלה שאפשרו למפגינים לפרוץ את הגבול", נכתב. "המסר הזה פתח ערוצי הידברות בין תל אביב ודמשק". על פי הדיווח, ישראל התנתה את המגעים בכך שיהיו חשאיים ביותר.

הדו"ח גילה עוד כי שגריר אמריקאי לשעבר וידידתו הלבנונית מילאו תפקיד מרכזי בהחלפת המסרים בין ישראל לסוריה. עוד דווח כי הפגישות בוושינגטון נערכו במכון מחקר הנמצא בקשרים טובים עם ישראל. בנוסף דווח כי גורמי לחץ אמריקאים, המייצגים את נתניהו ואת הממסד הצבאי הישראלי, פעלו כדי למנוע מארצות הברית לתרגם את דבריהם נגד אסד למעשים נגדו.

עוד על המהומות בסוריה
חצי שנה למחאה בסוריה: עשרות נהרגו מאש הצבא
המתח בין סוריה לטורקיה בשיאו: נגמ"שים בגבול
אמברגו נשק על סוריה: טורקיה עצרה ספינת משא


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully