וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מוסלמי שתכנן לשגר מזל"ט ממולכד לפנטגון

29.9.2011 / 4:34

מעצרו של הצעיר המוסלמי, תושב ארה"ב בן 26, התאפשר לאחר שהזמין מסוכני FBI סמויים אמצעי לחימה. הוא מואשם גם בניסיון תמיכה באל-קאעדה במטרה לפגוע בחיילי ארה"ב מחוץ לשטחה

הרשויות בארצות הברית עצרו אמש (רביעי) צעיר מוסלמי ממדינת מסצ'וסטס אשר תכנן לפגוע או להחריב את הפנטגון ואת בניין הקונגרס האמריקאי, הקפיטול, באמצעות מטוס זעיר המופעל בשלט רחוק ועליו חומרי נפץ. הצעיר, רזוואן פרדאוס, אזרח ארה"ב בן 26, אף הואשם בניסיון תמיכה בארגון אל-קאעדה במטרה להוציא לפועל פעולות נגד חיילי צבא ארה"ב מחוץ לשטח המעצמה. "האישומים הללו מוכיחים שאדון פרדאוס תכנן זה זמן רב לבצע פעולות אלימות נגד מדינתנו", נמסר בהצהרה ממשרדו של התובע הכללי בבוסטון.

במידה ופרדאוס אכן יורשע באישומים המיוחסים לו, הוא צפוי למאסר של עד 15 שנים בגין ניסיון תמיכה בארגוני טרור זרים, עד 20 שנים בגין תכנון להרוס אזור הגנה לאומי, וכן עד 20 שנים בגין תכנון להסב נזק ולהרוס מבנים שנמצאים ברשות ארה"ב. על פי כתב האישום שהוגש נגד פרדאוס, שנעצר בפעילות סמויה של ה-FBI, הוא החל לתכנן את המעשים המתוארים בתחילת שנת 2010 וכינה את האמריקאים "אויבי האל" ("enemies of Allah").

פרדאוס נעצר לאחר שעמד בקשר עם סוכני FBI סמויים והזמין מהם אמצעי לחימה, בהם חומרי נפץ, רימונים, ורובי סער מסוג AK-47, אותם אחסן בקרבו. "המעצר מוכיח שהאיום מצד ארגוני הטרור האיסלמיים גובר ולא בהכרח מהשכבות החלשות", אמר יו"ר ועדת ביטחון המולדת בבית הנבחרים האמריקאי, פטר קינג, "עשור לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, אל-קאעדה ושלוחותיו עדיין מחויבים לפגוע בארה"ב".

עוד בנושא טרור עולמי:
בריטניה: מוסלמים נאשמים בתכנון פיגועי התאבדות
”מחבל התחתונים” הכריז במשפטו: ”אוסמה עוד חי”
שבדיה: סוכל פיגוע בביאנלה לאמנות בגטבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully