וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוני בית ישראל שבו מארוחת החג - הישר לפקקים

כמדי שנה, פקקי תנועה הורגשו בכבישי הארץ גם בתום סעודת ראש השנה. ניידות משטרה נפרסו בצירים המרכזיים כדי לאפשר את זרימת הרכבים. גם בצה"ל העלו כוננות בעיקר בגדה ובאזור אילת

כמו בכל שנה, בתום ארוחות החג חזר עם ישראל אל הכבישים. עם זאת, העומסים הכבדים שהיו אתמול בצירים המרכזיים השתחררו, וכעת (חמישי) התנועה זורמת. מאות שוטרי ומתנדבי אגף התנועה התפרסו בצמתים ברחבי הארץ על מנת לאפשר את תנועת המכוניות כסדרה.

ממוקד התנועה של קול ישראל נמסר כי עיקר הפקקים אחרי השעה חצות היו בנתיבי איילון צפונה, שם נרשם עומס ממחלף דב הוז ועד מחלף לה גוארדיה, ובכביש 67 מבית יצחק לכיוון צומת השרון. בכביש 2 לכיוון דרום עמוס ממחלף ינאי עד מחלף חבצלת, ובהמשך ממחלף פולג עד שפיים. בכביש 2 נרשם עומס גם לכיוון צפון, ממחלף נתניה עד מחלף חבצלת. בנוסף, דווח על פקקים בכביש 4 לכיוון צפון, ממחלף אלוף שדה עד מחלף גהה, ובהמשך ממחלף בצרה עד צומת הדסים. בכיוון ההפוך היה עמוס לסירוגין מצומת הדסים עד צומת רעננה מרכז. בדרך אשדוד-תל אביב דווח על עומס ממחלף אשדוד עד מחלף חולות, ובהמשך ממחלף גן רווה עד מחלף חולון מזרח.

הפקקים הנוראים: מפת העומסים הצפויים בראש השנה

משטרת התנועה מבקשת להזכיר לציבור הנהגים ולהסב את תשומת ליבם לתחנות הריענון שמפעיל אגף התנועה: בכביש הערבה בקילומטר ה-167 לכיוון דרום, בצומת שוקת לכיוון ערד, בצומת פלוגות לכיוון דרום, בצומת גומא ובצומת אלונים בצפון. בתחנות ההתרעננות מחולקים שתיים קרה, מנשרים, תשבצים, תשחצים, ומשחקים לילדים כדי לאפשר לאזרחים נסיעה רעננה ובטוחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרגל החג, מערכת הביטחון תגברה את הכוננות ברחבי הארץ כשצה"ל תיגבר את הצירים המרכזיים בגדה המערבית ובגבול ישראל-מצרים. שר הביטחון, אהוד ברק, הטיל סגר כללי על שטחי הגדה המערבית עד מוצאי שבת בשעה 00:00. גורם צבאי מסר כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים ומקרים רפואיים בכפוף לאישור המנהל האזרחי. "למרות המתיחות בסוף השבוע האחרון עברנו את אירועי השבוע באופן שקט יחסי, למעט האירוע הקשה באזור חלחול בו נהרגו אב ובנו", אמר הגורם הצבאי.

גם חיילי צה"ל חגגו אמש את ראש השנה בבסיסים ובמוצבים לאורכה ולרוחבה של הארץ. במטבחים נשלמו ההכנות כשלא פחות מתשע טונות של דגים, 22 טונות בשר הודו, 17 טונות בשר עוף ו-16 טונות של בשר בקר נופקו לחדרי האוכל הצה"ליים. את מסורת טבילת תפוח בדבש יציינו החיילים בעזרת 28 טונות של תפוחי עץ שייטבלו בכשלושה טונות של דבש. בנוסף, שלוש טונות של פירות יבשים, 45 אלף חלות קלועות, חמש טונות וחצי של רימונים ושש טונות של תמרים צהובים טריים נשלחו לבסיסים. ואיך אפשר לחגוג ללא עוגות הדבש המסורתיות? שבע טונות של עוגות כאלו סופקו לחיילים.

"צה"ל משקיע את מירב משאביו על מנת לאפשר לחיילי צה"ל לערוך את חגי תשרי כהלכתם וליהנות מארוחת חג עשירה וטעימה במוצבים, בצוללות, בספינות הטילים ובאתרי הכוננות של חיל-האוויר", נמסר מדובר צה"ל.

זמני כניסת החג: ירושלים וביתר עילית 17:53, בית שמש: 17:52, קריית גת ומודיעין עלית 18:02, באר שבע 18:11, בני ברק ונתניה 18:08, אלעד 17:59, אשדוד 18:09 צפת 17:57, חיפה 18:01.

(עידכון קודם: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully