וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הכרעת הדין במשפטו של דורס שניאור חשין

גלעד גרוסמן

27.9.2011 / 6:00

בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה יוכרע משפטו של טל מור, הנאשם כי דרס את רוכב האופניים שניאור חשין בעת שהיה תחת השפעת סמים ואלכוהול, ונמלט מזירת התאונה. הוא הכחיש הטענות במשפטו

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה ימסור היום (שלישי) את הכרעת הדין במשפטו של טל מור, הנאשם בהריגתו של שניאור חשין לפני למעלה משנה. מור נאשם גם בהפקרה, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וסמים ושיבוש הליכי משפט.

משפטו של טל מור - כותרות נוספות:
טל מור לא ישתחרר ממעצר הבית לחתונת חברו הטוב
"הבכי של טל מור על דוכן העדים - הצגה מושלמת"
טל מור בכה בבית המשפט: "לא ידעתי שפגעתי במישהו"
אלמנת שניאור חשין תובעת 2.5 מ' שקלים מטל מור
הוריו של דורס חשין: "מקווים למשפט הוגן"

טל מור בבית המשפט לאחר שדרס את שניאור חשין בנו של השופט בדימוס מישאל חשין, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
טל מור בדיון בעניינו/נמרוד סונדרס

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, מור יצא בלילה שלפני התאונה מביתו בכפר ברוך לבתל אביב והחל את הערב בעישון חשיש. לאחר מכן בילה בשלושה פאבים ושתה כמות גדולה של אלכוהול. סמוך לשעה 04:00 החל מור לנסוע חזרה לביתו כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה ושאריות של סמים. בשלב מסוים סטה אל עבר שולי הדרך, ופגע בחשין, בנו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין, שרכב על אופניו לצד הדרך. כתוצאה מהתאונה הוטח חשין אל מכסה המנוע והשמשה הקדמית ומת במקום. מור לא עצר אחרי התאונה, והמשיך לנסוע לביתו. עוד נטען כנגד מור, כי כשהגיע אל ביתו, כיסה את השמשה הקדמית באמצעות בד והתקשר לסוכן הביטוח שלו והודיע לו כי פגע בעץ.

כ-12 שעות לאחר התאונה הסגיר עצמו מור לתחנת משטרת חיפה. בדיקות דם ושתן שנערכו למור הצביעו על נוכחות סמים בדמו וכן על ריכוז אלכוהול גבוה. במהלך המשפט העידה חברתו לשעבר, וסיפרה כי נהג לשתות אלכוהול ולעשן סמים, וכן לנהוג לאחר מכן. עוד סיפרה, כי לאחר התאונה שלח לה מור הודעת טקסט, בה הוא כתב שחייו עומדים להשתנות. מור מנגד, הכחיש כי פגע בחשין. "אם היה לי שמץ של מושג שפגעתי במישהו הייתי עוצר מיד. אילו הייתי רואה אותו, או שהייתי עוצר או שהייתי עוזר לו", אמר. הוא העיד כי בערב התאונה שתה מעט עראק ובירה, וכי לא השתמש בסמים. פרקליטיו, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, טענו כי מכונית אחרת היא שפגעה בחשין. ההגנה הציגה במשפט תקליטור שמציג הדמיה של התאונה, כדי להוכיח את הטענה הזאת. "אני מקווה שהצלחנו לשכנע את בית המשפט בטענות שלנו", אמרה אמש עו"ד אולמן. "אני יודעת שהטענות מאוד שונות מטענות המשטרה והפרקליטות, ובגלל זה ניהלנו משפט במשך למעלה משנה. אני אופטימית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופניו של שניאור חשין לאחר התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הזמן לא מרפה את הפצעים"

חבריו של חשין, וייתכן שגם אלמנתו דנית, מתכוונים להגיע היום להכרעת הדין. שאר בני המשפחה לא יגיעו, בין השאר כדי למנוע טענות על כך שייחוסו המשפחתי של חשין משפיעה על המשפט. "חשוב לנו ללוות את דנית במעמד הזה ולייצג את החבר שלנו, ולשמוע את מה שמערכת החוק חושבת על מה שקרה", אמר דרור גליס, בן משפחה ושותפו לשעבר של חשין לעסקים. "זה סוג העבירה הכי מכוער שיש, וקשה להתמודד עם זה. אני יכול להבין שאנשים עושים טעויות, אבל הדבר הנבזה ביותר הוא הבריחה, ההפקרה הזאת, כמו שהיה במקרה של לי זיתוני. אנחנו מקווים שלא יהיה זיכוי באף אחד מהסעיפים", הוסיף. לדבריו, טענת ההגנה שרכב אחר פגע בחשין מופרכת לחלוטין. הוא הוסיף שמשפחתו של חשין, אישה ושלושה ילדים שהותיר אחריו, ממשיכה לנסות להתמודד עם האובדן. "הזמן לא מרפה את הפצעים. הילדים חיים בלי אבא, ושניאור היה דומיננטי, הוא היה האביר של הילדים שלו, ועכשיו דנית צריכה לתפקד כאב וכאם, וזה קשה מאוד".

מנגד, קרוביו של מור מקווים כי יזוכה לבסוף. "טל מאוד מתוח. לפי השתלשלות האירועים בשנה וחצי האחרונים יש לו ממה לחשוש. הטיפול בו לא היה דומה לטיפול בכל נאשם אחר באותה אשמה. לא היה בתולדות המדינה כזאת איפה ואיפה מצד המשטרה, הפרקליטות והשב"כ", אומר אביו, איציק. "אנחנו מקווים שהשופט ראה את הזיופים של המשטרה, השקרים והעובדות שלא הוצגו. אני מקווה שהשופט לקח את זה בחשבון והוא מבין שכל ענין השתייה והחשיש לא היה ולא נברא. את זה הוכחנו על ידי המומחים הטובים במדינה. נכון שזה תיק מאוד תקשורתי ועל השופט מופעל לחץ ציבורי ואולי גם מעבר לזה, אבל אני מקווה שהוא בן אדם שרוצה לעשות צדק, ושיבין שהבן שלי לא פגע באופניים אלא רכב אחר. אנחנו רוצים להאמין שטל ייצא מחר מבית המשפט אדם חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully