וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו פתחה שנה: "חזון ליברמן מפי נתניהו"

פנחס וולף

26.9.2011 / 22:24

המפלגה חגגה את השנה החדשה בהרמת כוסית חגיגית, במהלכה החמיא השר מיסז'ניקוב ליו"ר המפלגה. ליברמן החמיא לראש הממשלה על נאומו באו"ם: "הקרדיט לנתניהו - ניווט את המערכה בחכמה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רותם אזולאי, עריכה: טל רזניק)

מפלגת ישראל ביתנו פתחה הערב (שני) את השנה החדשה בהרמת כוסית חגיגית שקיימה במלון רימונים בירושלים. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שנשא דברים באירוע, התייחס לנאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת הכללית של האו"ם. "כששמעתי את נאום ראש הממשלה, סגרתי את העיניים", אמר מיסז'ניקוב. שמעתי את הקול של ביבי וזיהיתי את החזון של ישראל ביתנו וליברמן. גם מי שאמר שצריך לעשות ויתורים מתפכח, ומבין שהשכונה שלנו לא קלה והנוסחה היא הכוח, ומי שחזק הוא זה ששורד. אני שומע את הקונספט של חילופי שטחים ואוכלוסיות כנוסחה מנצחת ומי שטבע את זה היה ליברמן בתחילת העשור".

עוד על העצרת הכללית של האו"ם:
”אבו מאזן העביר עמדות בכתב - נתניהו התעלם”
אבו מאזן שב לרמאללה: ”נישאר על האדמה הזאת”
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו”ם

שר החוץ ויו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, נשא גם הוא דברים באירוע והתייחס לסוף השבוע האחרון בניו יורק. "אני שמח שאני יכול להיות איש בשורות. אם נרצה אין זו אגדה. ידענו להתעקש ולעמוד על שלנו, וגם זה חשוב, וכשאתה שומר על איחוד השורות ומאמין בצדקת הדרך, בסופו של דבר כולם משתכנעים ומבינים שאתה צודק", אמר ליברמן, "אני זוכר את התחזיות השחורות: 'תהיה קטסטרופה, אנחנו מבודדים'. לכל מי שלא שמע ולא ראה, אני מציע לראות את ההצהרות של מזכירות המדינה ולשמוע את אובמה. יש לי הסתייגויות מהודעת הקוורטט, אבל כשכולם חותמים על המסמך שמקבל את העניין העיקרי – חידוש משא ומתן ללא תנאים מקדימים הוא ההוכחה שהדיפלומטיה הישראלית הביאה הישג מהותי".

אביגדור ליברמן- הרמת כוסית ישראל ביתנו, ספטמבר 2011. מגד גוזני
"הקרדיט הגדול ביותר מגיע לראש הממשלה". ליברמן/מגד גוזני

"היום ברור מי בורח מהמערכה", המשיך ליברמן". "ראש הממשלה קרא לאבו מאזן לשבת ולדבר בניו יורק. התגובה שלו היתה היסטרית. הוא נכנס לאוטו ונסע מהר לשדה התעופה כדי לברוח בשביל שלא יפעילו עליו לחץ לפתוח במשא ומתן", תקף שר החוץ את יו"ר הרשות הפלסטינית, "מוקדם עדיין לפתוח בחגיגות ומוקדם עוד יותר להוציא תופים וחצוצרות, והדרך עוד ארוכה. אני זוכר את ההתניות – הקפאת בנייה בהתנחלויות ובירושלים, ועכשיו יש תנאי חדש – פתיחת פרוטוקול פריז. אני יכול לומר בביטחון מלא: לא נסכים לפתוח אפילו פסיק בפרוטוקול פריז ושאיש לא יחלום שנוותר בנקודה הזאת".

ליברמן החמיא לראש הממשלה על הופעתו באו"ם ואמר: "עברנו את זה, עמדנו בלחצים ואני בטוח שבאותה הצלחה נתמודד גם עם אתגרים בעתיד. הקרדיט הגדול ביותר מגיע לראש הממשלה - הוא ניווט את המערכה הזאת בחכמה ובצורה מסודרת". הוא גם לא חסך שבחים ממשרדו ואמר כי "אני חושב שגם למשרד החוץ היתה תרומה בלתי מבוטלת. עבדנו בצורה שקטה, רחוק מהעין. ידענו מה אנחנו רוצים להשיג ולאן אנחנו רוצים להגיע. במסדרונות האו"ם הייתי גאה להיות ישראלי ושר החוץ של מדינת ישראל".

אביגדור ליברמן- הרמת כוסית ישראל ביתנו, ספטמבר 2011. מגד גוזני
"מבחינתנו ההופעה של ארדואן היתה מצוינת, כמה שהוא ידבר יותר יבינו אותנו יותר"/מגד גוזני

שר החוץ התייחס גם לנאומו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בעצרת הכללית. "ארדואן השתלח במדינת ישראל. אין לנו שום בעיה עם טורקיה, היא היתה שנים מדינה ידידותית. שנים היינו שותפים, היו לנו שיתופי פעולה רבים בתחומים רבים. אנחנו מכבדים את העם הטורקי. הבעיה שלנו היא עם ההנהגה הנוכחית שהיא איסלמית, קיצונית רדיקלית, תומכת בטרור ומטפחת טרור. לא במקרה ארדואן תומך בחמאס שהוא ארגון טרור לכל דבר ועניין. גם ארגון IHH נמצא ברשימת ארגוני הטרור. מבחינתנו ההופעה של ארדואן היתה מצוינת, כמה שהוא ידבר יותר יבינו אותנו יותר", אמר.

ליברמן הוסיף והתייחס גם למשלחת הפלסטינית שנתמכה בידי כמה חברי כנסת ערבים. "ראיתי נציגי ארגוני הטרור בכנסת מגיעים לניו יורק כחלק מהמשלחת הפלסטינית. ראיתי איך הם יורים אש וגופרית נגד מדינת ישראל", אמר, "מעניין שאני לא שומע את הח"כים הערבים לנוכח הטבח במוסלמים במדינה השכנה בסוריה. שמעתם מישהו מהח"כים מבקש לכנס את הכנסת לכינוס דחוף על מצב זכויות האדם בסוריה? כך גם ארגוני זכויות האדם בישראל. פתאום כולם הפכו לשתקנים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully