וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"127 שעות", השידור החוזר: 4 ימי זחילה במדבר

איימוס ריצ'רדס יצא לטייל בקניון "ליטל בלו ג'ון" ביוטה בהשראת גיבור הסרט שנלכד באותו מקום - ומצא עצמו בסיטואציה דומה להפליא: הוא נפל, שבר את רגלו - והחל במסע מיוסר אל רכבו

כשאיימוס וויין ריצ'רדס יצא לטייל בקניון "ליטל בלו ג'ון" ביוטה, בהשראת הסרט "127 שעות", הוא לא שיווה בנפשו שגורלו יהיה כה דומה לגורלו של גיבור הסרט (המבוסס על סיפור אמיתי מ-2003), שנלכד תחת סלע למשך 127 שעות עד שלבסוף קטע לעצמו את היד כדי להיחלץ. ריצ'רדס, שערך את מסעו הרגלי לבדו בתחילת החודש, נפל במהלכו ושבר את רגלו - והצליח להינצל אחרי שזחל במשך ארבעה ימים במדבר.

פרטי סיפורו של ריצ'רדס בן ה-64 החלו להתפרסם בימים האחרונים בתקשורת האמריקאית. הוא יצא לטיולו בתחילת החודש, וב-8 בספטמבר נפל מגובה של כשלושה מטרים, ריסק את רגלו ופרק את כתפו. את הכתף הצליח להשיב למקומה בעצמו, ואז החל במסע זחילה חזרה על עקבותיו. ארבעה ימים לאחר מכן, מצאו אותו פקחי שמורת הטבע, באפיסת כוחות.

נבאדה, השנה: 7 שבועות ביער, על חטיף ושלג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קניון "ליטל בלו ג'ון" ביוטה, מתוך הסרט "127 שעות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רדס מחלים כעת בביתו, בעיר קונקורד בצפון קרוליינה, ובסוף השבוע האחרון התראיין לראשונה. "לקח לי בערך שלוש-ארבע דקות להשיב את הכתף למקומה", סיפר לרשת הטלוויזיה המקומית WBTV בשארלוט, "ואז ניסיתי לעמוד וגיליתי שהקרסול שלי כואב".

"בדרך כלל יודעים איפה לחפש"

היות שלא היה ברשותו כל אמצעי קשר שבעזרתו יכול היה להזעיק עזרה - הוא החל לזחול. במהלך מסע זחילה מיוסר בשטח המסולע, הוא שתה מי גשמים שמילא בבקבוקים וניזון מכמה חטיפי אנרגיה שהיו ברשותו. כך התקדם מרחק של כשמונה קילומטרים בארבעה ימים. "פשוט זחלתי חזרה על העקבות שהותרתי אחריי", הסביר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד שובר קופות בדרך? כרזת הסרט "127 שעות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, יום אחרי שנעלם, החלו כבר פקחי השמורה לחפש אחריו, לאחר שעברו במחנה שהקים וגילו שהוא ריק. "אנחנו מצילים הרבה אנשים, אבל המקרה הזה היה מיוחד", סיפר מנהל הפארק, דני זימן. "בדרך כלל, אנחנו יודעים איפה הם - או שהם נפצעו בזמן שטיילו עם מישהו אחר, והוא הזעיק עזרה, או שטיילו לבד אבל סיפרו לאנשים מראש לאן הם הולכים".

במקרה הזה, לא היה למחפשים כל מידע על מקום הימצאו של הנעדר, שלא סיפר לאיש על הטיול שלו - בדיוק כמו ארון רלסטון, גיבור הסרט. רק יומיים אחרי תחילת החיפושים איתרו את מכוניתו שעמדה מחוץ לשמורה - ובשלב זה החליטו להרים מסוק לאוויר באותו אזור. שעות לאחר מכן, איתר המסוק את ריצ'רדס, שאותת לו באמצעות הפלאש של מצלמתו. באותו שלב, אחרי ארבעה ימי זחילה, הוא כבר היה במרחק שלושה קילומטרים בלבד מהמכונית. נותר רק לתהות אם כמו רלסטון, בכוונתו לכתוב ספר על חוויותיו - שיעובד ביום מן הימים לסרט שובר קופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully