וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות בנבאדה: 7 שבועות ביער, על חטיף ושלג

תיירת בת 56 מקנדה נמצאה בחיים בתוך הוואן שלה, שנתקע בבוץ בדרך עפר בלב הרי הרוקי באמצע חודש מרץ. כעת חודשו החיפושים אחר בעלה, שעזב אותה בניסיון להזעיק עזרה ועקבותיו נעלמו

הישרדות בהרי הרוקי: תיירת בת 56 מקנדה נמצאה בסוף השבוע בחיים בתוך רכב מסחרי בדרך עפר נידחת בצפון מדינת נבאדה שבארה"ב, שם שרדה במשך שבעה שבועות שבמהלכם אכלה, לדבריה, רק מעט תערובת של פירות יבשים, שוקולד ופיצוחים שהייתה בידה, ושתתה מים משלג שהפשיר. ריטה קרטיין מתאוששת כעת בבית חולים במדינת איידהו, בעוד הרשויות באזור ממשיכות בחיפושים אחר בעלה, אלברט בן ה-59, שעזב את הרכב והלך לחפש עזרה, ומאז לא ראתה אותו.

בני הזוג ריטה ואלברט קרטיין, תיירים מקנדה שנעלמו ביערות במדינת נוודה בארה"ב. /Royal Canadian Mounted Police via The Canadian Press, AP
"טעם חמוץ-מתוק". בני הזוג ריטה ואלברט קרייטן/AP, /Royal Canadian Mounted Police via The Canadian Press

בני הזוג יצאו בחודש מרץ מביתם שבבריטיש קולומביה, בדרך ללאס וגאס, שם תכננו להשתתף ביריד מסחרי (בבעלותם עסק בתחום הבנייה). לאורך הדרך החליטו לרדת מהכביש לדרך צדדית (לא ברור אם ביקשו לטייל או סתם הלכו לאיבוד). ב-19 במרץ נתקע הוואן שלהם, מסוג "שברלוט אסטרו" בבוץ בדרך עפר בלב היער, במחוז אלקו הסמוך לגבול נבאדה-איידהו, יותר מ-30 קילומטרים מהכביש הקרוב ביותר, וכ-15 קילומטרים מהנקודה הקרובה ביותר בה יש קליטה סלולרית.

כעבור שלושה ימים עזב אלבט את המקום במטרה להזעיק עזרה, ומאז לא נראה על ידי האשה, שנותרה במקום המבודד עד שנמצאה ביום שישי האחרון על ידי ציידים. בזמן שחלף, כוסה האזור כמה פעמים על ידי שלג, ולדברי המשטרה המקומית, היא הצליחה לשרוד בעזרת שתיית מי הפשרת שלגים ואכילת כמות קטנה של חטיף "Trail MIx" שהיה בידיה - תערובת של פירות יבשים, שוקולד ופיצוחים.

חיפושים אינטנסיביים נערכו אחר בני הזוג לאחר שבני משפחתם הבחינו בהיעדרותם בסוף מרץ, אולם היות שהשניים נראו בפעם האחרונה בתחנת דלק במדינת אורגון, הרחק ממקום הימצאם, החיפושים לא היו ממוקדים ולא העלו דבר, והופסקו באמצע אפריל. במשפחתה של קרטיין כבר הספיקו בזמן הזה להתייאש, והניחו כי היא מתה. אתמול הם זכו לפתע לשוחח עמה בטלפון, וגילו כי מצבה סביר, בהתחשב בחוויה הקשה שעברה. "הם היו מופתעים לגלות עד כמה היא נשמעת כמו עצמה", סיפר לרויטרס דן מוסקלוק ממשטרת קנדה. "כל העסק מאוד מרגש, אבל יש טעם מתוק-חמוץ, כי הבעל עדיין נעדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully