וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלצות ועדת טרכטנברג - כוסות רוח למת"

26.9.2011 / 11:30

שעות אחדות לפני שהוועדה לשינוי כלכלי-חברתי תציג את עיקרי המלצותיה, נשמעים קולות של אכזבה בקרב מובילי המחאה. "הוועדה הייתה עיוורת למכלול הבעיות בחברה"

לקראת פרסום המלצות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשות הפרופ' מנואל טרכטנברג הערב (שני), מורגשת הנמכת ציפיות בקרב הגורמים השונים שהעלו בחודשים האחרונים על נס את המחאה החברתית. בצוות המומחים המייעץ למחאה אומרים כי המלצות הוועדה המסתמנות, הינן בלתי מספקות.

עוד על ההמלצות המסתמנות של ועדת טרכטנברג:

ועדת טרכטנברג תגיש המלצותיה: 30 מיליארד לרווחה
טרכטנברג: "דו"ח הוועדה אינו סוף פסוק"
פתרון טרכטנברג ליוקר המחיה: חשיפה לייבוא

אביה ספיבק במסיבת עיתונאים של מארגני מחאת האוהלים בגן הורדים בירושלים, ספטמבר 2011. עומר מירון
"לא נגעו בכלל בנושא הבריאות". פרופ' ספיבק/עומר מירון

ראש צוות המומחים בצוות המייעץ למחאה, פרופ' אביה ספיבק ציין בתגובה כי "ספק גדול אם המעט שהוא כן מציע במסגרת ההמלצות אכן יבוצע. באופן ספציפי, הוועדה הייתה עיוורת למכלול הבעיות בחברה. לא נגעו בכלל בנושא הבריאות, בכלל לא התעסקו בזה. אם כבר עושים תיקון – צריך לתקן את הכול. הוועדה לא שינתה דברים יסודיים ואין בהמלצותיה שינויים מבניים ממשלתיים במסגרת ההמלצות, והכל נעשה במסגרת המבנים הקיימים".

ניסן זכריה ממאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון, אמר כי "ההמלצות הן בגדר כוסות רוח למת". זכריה הוסיף כי "הוועדה לא נותנת מענה לסוגיות חסרי הדיור, והתעלמות שכזו מוכיחה לבדה כי הוועדה פישלה".

מאוכזבים נוספים הם ראשי מאבק החינוך. אמנון רבינוביץ', מחנך ומורה בירושלים וממובילי המאבק לחינוך אומר כי "על אף השינויים המבורכים שטרכטנברג הכריז עליהם, אין לנו אלא להצטער שהוועדה בחרה, או שבחרו עבורה, להתעסק אך ורק בנושאים שמשמעותן תהיה קצרת טווח ותשפיע בעיקר על כיסו של האזרח. השקעה בחינוך מצריכה אורך נשימה, תכנון מדיניות לטווח ארוך והשקעה תקציבית משמעותית יותר".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, מציע להמתין. לדבריו, "אנו דרוכים לקראת פרסום המסקנות. אני מקווה שהוועדה תדע לתרגם את החזון להמלצות ספציפיות חזקות שיחוללו שינוי אמיתי לאזרחי ישראל".

לפניות לכתב: boby1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully