וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר: נשבש פתיחת שנת הלימודים האקדמית

25.9.2011 / 19:10

אנשי הסגל, המלמדים חצי משעות ההוראה, מוחים על תנאי העסקתם והודיעו כי יפתחו במאבק, זאת לאחר שהמגעים לשיפור התנאים לא צלחו. זאת במקביל להסכם הקיבוצי החדש שנחתם עם הסגל הבכיר

הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לפתוח בעיצומים בתחילת שנת הלימודים האקדמית שתיפתח בסוף החודש הבא. הפורום הודיע כי בכוונתו לפתוח במאבק לאחר שהמגעים עם ועד ראשי האוניברסיטאות והוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה באשר לתנאי העסקתם, לא נשאו פרי.

הודעה זו של הסגל האקדמי הזוטר הגיעה במקביל לחתימת הסכם קיבוצי חדש בין האוניברסיטאות וארגוני הסגל הבכיר. נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, יו"ר המועצה המתאמת, פרופ' ניר שביב, והסגן הבכיר לממונה על השכר באוצר, ניר רייס, חתמו הבוקר על ההסכם, שיהיה תקף לארבע שנים. במסגרתו, תינתן, בין השאר, תוספת שכר של 2.9% בממוצע לכל חבר סגל לכל שנת הסכם.

עוד באותו נושא:
ללא שביתות: המרצים יקבלו תוספת שכר של 3% בשנה
לפני חצי שנה: הסגל הזוטר איים לשבש הלימודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרישתו המרכזית של הסגל הזוטר היא להקצות סכום של כ-60 מיליון שקלים מהכספים שמיועדים לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה לטובת יצירת תנאי עבודה וקידום ראויים לחבריו. הפגנה של הסגל הזוטר באוניבסיטה העברית בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומת זאת, הסגל האקדמי הזוטר, המונה כמעט פי שניים חברים מהסגל הבכיר, ומלמד כמחצית מכלל שעות ההוראה באוניברסיטאות, נשאר מאחור. דרישתו המרכזית היא להקצות סכום של כ-60 מיליון שקלים מהכספים שמיועדים לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה לטובת יצירת תנאי עבודה וקידום ראויים לאנשי הסגל האקדמי הזוטר.

הסגל הזוטר מנה את תביעותיו מהאוניברסיטאות, שכוללות, בין השאר, לחדול מלפטר אנשי סגל אקדמי זוטר מדי סמסטר לטובת העסקה רב-שנתית, להעלות את שכרם של רבים מעוזרי ההוראה, שכעת קרוב לשכר מינימום, לשים קץ להעסקה כמורים מן החוץ, להסדיר את מערך מלגות הקיום והמחקר ולפתוח עבורם אפשרויות קידום שכמעט ואינן קיימות כיום.

רק לפני שנתיים נחתם הסכם עם הסגל הזוטר

אופק בירנהולץ, בן 27, הוא דוקטורנט לפיזיקה תיאורטית העובד באוניברסיטה העברית בירושלים, ומשתכר כ-4,000 שקלים בלבד לחודש. "אני נמצא באקדמיה הישראלית כי אני רוצה לחיות בארץ, ולא משום סיבה אחרת", אמר לוואלה! חדשות, "באוניברסיטה אמריקאית הייתי מקבל יותר כסף, קביעות בתפקיד ופחות מחויבות לשעות הוראה שגוזלות לי שעות מחקר יקרות", אמר.

ההצעות שהגיעו לבירנהולץ מהמגזר העסקי הבטיחו משכורת חודשית נאה של 30,000 שקלים לחודש, אך לדבריו, מחויבותו למחקר עמדה לו גם מול ההצעות המפתות. "הסגל הזוטר ניסה במשך כל השנה האחרונה להצטרף לרפורמה של טרכטנברג בהשכלה הגבוהה. אבל טרכטנברג לא הבין שאנחנו החוליה החלשה במערכת ההשכלה הגבוהה מצד אחד, ומצד שני - אנחנו גם החוליה שכל מערכת ההשכלה הגבוהה תלויה בה", אמר בירנהולץ והוסיף כי "עיקר המאבק שלנו הוא לא על שכר, אלא על תנאים - כיתות קטנות יותר, ויותר זמן למחקר". עוד אמר הדוקטורנט כי דרישה מרכזית נוספת היא קביעות, זאת כדי "שנדע שיש עבודה ונוכל לתכנן את חיינו יותר טוב משנה לשנה. ביטחון תעסוקתי, ופחות עיסוקים צדדיים להשלמת הכנסה".

מדוברות המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב נמסר, כי "צר לנו על הודעת הסגל הזוטר. בימים אלה מתנהל משא ומתן אינטנסיבי המנוהל בתום לב על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות, אנו מקווים ומאמינים שהצדדים יגיעו להבנה בהקדם".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר, כי "להבדיל מהסגל הבכיר, איתו אנו חותמים כעת, הסגל הזוטר דורש תוספות שכר שהן פי חמש מהסגל הבכיר, וזאת שנתיים בלבד לאחר שנחתם עם הסגל הזוטר הסכם כולל ומקיף. אנו תמהים על שהסגל הזוטר מודיע שישבש את פתיחת שנת הלימודים בו בזמן שאנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן. מבחינתנו אפשר וצריך לקיים את המשא ומתן באופן מהיר וענייני במטרה למנוע פגיעה כלשהי בתחילת שנת הלימודים המתקרבת".

עוד מסר הוועד כי "במסגרת ההסכם שנחתם בין האוניברסיטאות לבין ועדי הסגל האקדמי הזוטר, עלו עלויות השכר בעשרות אחוזים והוסדרו כל התנאים הסוציאליים של העובדים. והנה, עוד טרם יבשה הדיו על ההסכם הקודם, אנו עומדים כעת בפני דרישות חדשות ובלתי מתקבלות על הדעת בהיקפי עלויות של עשרות אחוזים נוספים. אנו לא נסכים שבמקום שתקציבי ההשכלה הגבוהה ילכו לסטודנטים ולפיתוח המחקר הם ילכו לתחזוקה של עובדים הדורשים קביעות".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully