וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר באוניברסיטאות מאיים לשבש הלימודים

6.3.2011 / 16:52

הסגל הזוטר טוען שבאוניברסיטאות גוררים רגליים בטיפול בדרישותיו, ונציגיו מאיימים לשבש את הלימודים. האונ' בתגובה: "טרם יבשה הדיו על ההסכם הקודם, ושוב אנו עומדים בפני דרישות"

איום השבתת הלימודים באוניברסיטאות נראה קרוב מתמיד: ועדי הסגל הזוטר, הסגל הבכיר, הסגל המנהלי וכן אגודת הסטודנטים החליטו ביום חמישי האחרון כי יתמכו במאבק הסגל הזוטר ובמידת הצורך, יפעילו ביחד צעדים לשיבוש הלימודים והפעילות באוניברסיטאות.

ביום שלישי האחרון הכריז ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה על סכסוך עבודה. בכך הצטרף הארגון לסכסוך שהוכרז באוניברסיטאות בן גוריון, תל אביב וירושלים. ארגוני סגל זוטר באוניברסיטאות נוספות צפויים להצטרף להכרזה על סכסוך עבודה בשבוע הקרוב ובכך ליצור מחאה בת למעלה מ-16 אלף מרצים ומתרגלים, "מאסטרנטים" ו"דוקטורנטים".

ההכרזה על סכסוך העבודה הינה תוצאה של "גרירת רגליים", להגדרת הארגונים, לאחר שהסכם השכר הארצי של הסגל הזוטר הסתיים בספטמבר 2010. מאז, טוענים בארגון הסגל הזוטר, מתחמק ועד ראשי האוניברסיטאות ממו"מ על ביטחון תעסוקתי, שכר למתרגלים, ותנאי העבודה ביחידות חוץ תקציביות.

"דרישות בלתי מתקבלות על הדעת"

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, איציק שמולי, שלח בתחילת השבוע מכתב לפרופסור מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, ורבקה כרמי יושבת ראש וועד ראשי האוניברסיטאות ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון. במכתב ביקש שמולי לזרז ככל הניתן את המו"מ בין הצדדים. בתגובה לפנייתו נמסר מהמועצה להשכלה גבוהה כי הם "מביעים צער על הכרזות סכסוכי העבודה ומשוכנעים כי ניתן לפתור את כל הבעיות במשא ומתן".

ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות תקפה את וועד ראשי האוניברסיטאות ואומרה כי "במקום לתאם עימנו פגישות מו"מ, עסוקים נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות בחיפוש אחר תואנות שונות שמטרתן להתחמק מניהול מו"מ".

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים מסר כי "מרבית הסגל האקדמי שאחראי להשכלה שלנו מועסק היום במשכורות מחפירות, ללא תנאים סוציאליים וללא ביטחון תעסוקתי. מערכת ששולחת את מיטב חוקריה להשלים הכנסה במשרות מזדמנות כדי לגמור את החודש, לא יכולה לספק הוראה איכותית. וועדי הסגל הזוטר, הבכיר, המנהלי ואגודת הסטודנטים, החליטו היום לתמוך במאבק הסגל הזוטר ובמידת הצורך, להפעיל ביחד צעדים ארגוניים שישבשו את הלימודים והפעילות באוניברסיטה.".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה לדברים כי "לפני שנתיים בלבד נחתם הסכם בין האוניברסיטאות לבין ועדי הסגל האקדמי הזוטר, במסגרתו עלו עלויות השכר בעשרות אחוזים והוסדרו כל התנאים הסוציאליים של העובדים. והנה עוד טרם יבשה הדיו על ההסכם הקודם אנו עומדים בפני דרישות חדשות ובלתי מתקבלות על הדעת בהיקפי עלויות של עשרות אחוזים נוספים. על אף כל אלו, הודענו שנשב עם הסגל הזוטר למו"מ ארצי כבר השבוע", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully