וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא שביתות: המרצים יקבלו תוספת שכר של 3% בשנה

מירב ארלוזורוב וליאור דטל

22.5.2011 / 8:46

על פי ההסכם החדש, שנחתם מאחורי הקלעים, המרצים יקבלו ככל הנראה תוספת שכר ממוצעת של כ-3% במשך ארבע השנים הקרובות. ההסכם יטיב עם חוקרים צעירים, כדי לצמצם את "בריחת המוחות"

המרצים באוניברסיטאות יקבלו תוספת שכר ממוצעת של כ-3% בשנה במשך ארבע השנים הקרובות - כך נודע ל-TheMarker. זאת, כחלק מהסכם קיבוצי חדש שעתיד להיחתם בקרוב עם ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות.

מסתמן שהמרצים, האוניברסיטאות והאוצר הגיעו להבנות משותפות בנוגע לתוספת השכר. הבנות אלה הבשילו באחרונה כחלק ממשא ומתן שהתקיים בחסות המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב שלה בחצי השנה האחרונה.

המשא ומתן התנהל בעיקר מאחורי הקלעים, ללא העיצומים והשביתות שאפיינו את המגעים בין הצדדים בעבר. ההסכם עדיין לא נחתם, אך עקרונותיו כבר סוכמו בין ועד ראשי האוניברסיטאות, האוצר, המל"ג והמועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות - המייצגת את המרצים והחוקרים הבכירים באוניברסיטאות - והוא צפוי להיחתם בין כל אוניברסיטה לסגל המרצים שלה בקרוב.

"התקדמות משמעותית והסכמות עקרוניות"

מהדיונים מסתמן כי ככל הנראה ההסכם החדש יטיב במידה מסוימת עם חוקרים צעירים יותר, כדי לעודד את עבודתם באוניברסיטאות, במטרה למנוע ככל הניתן את תופעת "בריחת המוחות". תוספת השכר הקודמת של הסגל הבכיר באוניברסיטאות נעשתה בינואר 2008, בתום שביתה שנמשכה 90 יום - הארוכה ביותר בתולדות האקדמיה הישראלית. אז קיבלו המרצים העלאת שכר מצטברת של כ-24% שניתנה עד ינואר 2010, רובה כפיצוי על שחיקת שכר בעבר.

הפעם ההסכם הושג ללא שביתות, אף שבינואר הסגל הבכיר הכריז על סכסוך עבודה, כמחאה על ההתקדמות האטית, לטענתו, של המשא ומתן באותה תקופה.

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר: "אכן יש התקדמות משמעותית והסכמות עקרוניות, וכרגע המשא ומתן נמצא בשלב עיבוד הפרטים". מהאוצר נמסר: "מתקיימים דיונים מועילים, שאנו מקווים שיבשילו להסכמה מלאה בזמן הקרוב".

לעומת זאת, במועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי מסתייגים, וטוענים כי עדיין לא הושגו הבנות. פרופ' ניר שביב, יו"ר ארגוני הסגל האקדמי, אמר: "אנחנו מתקרבים לסיום המשא ומתן, אך עדיין לא הגענו להבנות. מצד שני, מכיוון שכל הצדדים רציניים אני אופטימי, וסבור שנגיע להסכם בעתיד הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully