וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה נקנסה אישה בצרפת בגלל "חוק הבורקה"

הינד אחמאס נקנסה לאחר שעטתה "ניקאב", שלבישתו הוצאה מהחוק בצרפת. "אני מכבדת את כל חוקי צרפת למעט חוק זה", אמרה והוסיפה כי החוק פוגע בזכויות האדם ותפעל על מנת לבטלו

הינד אחמאס, אזרחית צרפת, נקנסה אמש (חמישי) על עטיית "ניקאב" – כיסוי פנים החושף רק את עיניה של האישה – ובכך הפכהה לאישה הראשונה שהורשעה בהפרת "חוק הבורקה", שנכנס לתוקפו באפריל, כך דווח ברשת BBC.

החוק, שיזם הנשיא ניקולא סרקוזי, אוסר על נשים (או בני אדם בכלל) להופיע בציבור כשפניהן מוסתרים לחלוטין - בין היתר על ידי כיסויי ראש מוסלמיים מסוימים, כגון "בורקה" או "ניקאב", על מנת לאפשר את זיהויין על ידי רשויות החוק. לטענת התומכים בחוק, פריט הלבוש המוסלמי משפיל נשים ופוגע בזכויותיהן.

נשים באפגניסטן. רויטרס
"מעוניינת לנצל את הפלטפורמה התקשורתית, לערער על ההחלטה וליצור עניין ציבורי סביב הנושא, במטרה להגיע לבסוף לבית הדין האירופי לזכויות אדם". נשים עוטות "בורקה"/רויטרס

אחמאס אינה מסכימה עם הקביעה. לטענתה, היא לא גדלה במשפחה מוסלמית אדוקה – ועטתה את ה"ניקאב" לראשונה רק לפני שש שנים. עוד טענה האזרחית הצרפתייה כי בצעירותה נהגה ללבוש חצאיות מיני ולצאת למועדוני לילה, עד אשר גילתה מחדש את האיסלם. לדבריה, איש אינו מכריח אותה לעטות את ה"ניקאב", אלא היא זו שבחרה לעשות זאת.

אחמאס טוענת עוד כי במשך ששת החודשים האחרונים היא פועלת כנגד החוק, וכי היא שמחה על ההחלטה לקנוס אותה. לדבריה, היא מעוניינת לנצל את הפלטפורמה התקשורתית כדי לערער על ההחלטה וליצור עניין ציבורי סביב הנושא, ולהגיע לבית הדין האירופי לזכויות אדם.

"חיי הפכו לגיהנום"

"אני מכבדת את כל חוקי צרפת למעט חוק זה", אמרה אחמאס והוסיפה כי "חיי הפכו לגיהנום מאז אפריל. הייתי נתונה תחת התקפות מילוליות וגופניות. אין לי עוד גישה לשירותים ציבוריים. המאבק למען זכויותיי הבסיסיות הוא תמידי ויומיומי".

בצרפת, נשים העוטות ניקאב אינן רשאיות להיכנס למוסדות ממשלתיים. על כן, לאחמאס, כמו גם לנשים רבות אחרות, אין גישה לבנקים, לחנויות ולמשרדי ממשלה. אחמאס סיפרה כי נהגי אוטובוס סירבו לאפשר לה לנסוע, וכי היא איננה מצליחה למצוא עבודה. עוד סיפרה כי היא אינה מסתובבת מחוץ לבית ללא גז מדמיע וכי לאחר שבוע מכניסת החוק לתוקף היא הותקפה מילולית ופיסית על ידי זוג עוברי אורח, בנוכחות בתה.

לצרפת מערכת יחסים מורכבת עם האיסלם. בשנים האחרונות מתחולל דיון ציבורי מעמיק אודותיו – ואזרחים רבים מביעים חשש כי נוכחותו עשויה להעיב על צביונה החילוני של המדינה. החוק האוסר על עטיית "ניקאב" התקבל ברוב פרלמנטרי מוחץ ובאהדה ציבורית רבה. הוא אף זכה לתמיכה ציבורית נרחבת גם במדינות מערביות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

למרות הפופולריות של החוק, 100 נשים בלבד נעצרו על ידי המשטרה בגין עטיית "ניקאב" בחצי השנה האחרונה, ואף אחת מהן, עד אחמאס, לא נקנסה על הפרת החוק.

"למשטרה ישנם דברים טובים יותר לעשות מאשר לצוד נשים ברעלה", אמר ניקולס קומט ממשטרת צרפת והוסיף כי "הדבר יכול לפגוע בקשרי המשטרה עם הקהילה וליצור יותר נזק מאשר תועלת". עוד אמר קומט כי בדרך כלל הנשים שהתבקשו להסיר את ה"ניקאב" אכן צייתו, או עזבו את המקום וכי לעיתים נדירות בלבד היה צורך להגיש נגדן תלונה.

קנזה דרידר, אקטיביסטית מוכרת הנוהגת לעטות "ניקאב" ומתנגדת לחוק, הכריזה היום על מועמדותה לבחירות לנשיאות צרפת בשנה הבאה. לטענתה, ההתנגדות לחוק תעמוד בראש האג'נדה שלה. דרידר אמרה כי האיסור על עטיית ה"ניקאב" מפר את זכויות האדם הבסיסיות ביותר, בעקבותיו נאלצות נשים להסתגר בביתן, כבבית סוהר.


עוד באותו נושא:
"חוק הבורקה" בתוקף בצרפת: נעצרו נשים עם רעלה
הגזענים לא נפגעים, חופש הביטוי כן
בריטניה: ניתן לאסור על לבישת רעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully