וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף הפגינו ברמאללה: "לשקול היחסים עם ארה"ב"

ניר יהב

22.9.2011 / 15:24

המפגינים, מרביתם תלמידים מבתי הספר בעיר, נשאו את דגלי פלסטין וזעקו בגנות הנשיא אובמה בעקבות נאומו באו"ם. עריקאת: "נמשיך כמתוכנן לפנות למועצת הביטחון, למרות דבריו של אובמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

כאלף פלסטינים הפגינו בצהריים (חמישי) במרכז רמאללה, במחאה על נאומו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אתמול בעצרת האו"ם. המפגינים, מרביתם תלמידים מבתי הספר בעיר, נשאו את דגלי פלסטין, שרפו את תמונתו של אובמה וזעקו בגנות ארצות הברית ונשיאה. על אחד השלטים שהונף בהפגנה נגד אובמה ברמאללה נכתב: "בושה לאלו שבחסות הדמוקרטיה מעניקים חסות לכיבוש הגזעני". על שלט אחר נכתב: "ברק אובמה הרמאי".הפגנות דומות נערכו בכל ערי הגדה. חבר הוועד הפועל של אש"ף, סאלח רפאת, אמר בנאומו כי "על מדינות ערב לשקול מחדש את יחסיהן עם ארצות הברית בשל תמיכתה בישראל".

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
בצה”ל מעריכים: 44 אלף פלסטינים הפגינו בגדה
גלריה: אווירת חג ברמאללה לקראת ההצבעה באו”ם
”מדינות ערב חוזרות בהן מהתמיכה במהלך הפלסטיני”
אובמה לאבו מאזן: ”נטיל וטו על מדינה פלסטינית”

במשלחת הפלסטינית לאו"ם מתקשים להתאושש מנאומו הפרו-ישראלי של אובמה אתמול בעצרת הכללית, ומדבריו ליו"ר הרשות אבו מאזן בפגישתם הלילה, לפיהם ארה"ב תטיל וטו אם הרשות תפנה למועצת הביטחון בבקשה שזו תכיר במדינתה. יחד עם זאת, במשלחת הפלסטינית הביעו אופטימיות והבהירו הבוקר כי למרות דבריו של אובמה, בכוונתם לפנות מחר למועצת הביטחון.

מפגינים פלסטינים שורפים דגל ארצות הברית, ספטמבר 2011. עומר מירון
זועמים על דבריו של אובמה אמש באו"ם. הפגנה ברמאללה, אתמול/עומר מירון

בכיר פתח וחבר המשלחת הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת, אמר היום: "מחר, לאחר נאומו של יו"ר הרשות אבו מאזן בפני עצרת האו"ם, נגיש למועצת הביטחון את הבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם. מזכיר הוועד הפועל של אש"ף וחבר המשלחת, יאסר עבד רבו, אישר אף הוא בראיון לרדיו "קול פלסטין" כי אבו מאזן יגיש מחר את הבקשה למועצת הביטחון, "ואין שום כוונה לדחות זאת".

עבד רבו סיפר עוד כי יו"ר הרשות אמר לאובמה בפגישתם הלילה בניו יורק כי הפנייה למועצת הביטחון "אינה סותרת את המשא ומתן" וכי ברגע שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותכיר בגבולות 67' כבסיס למגעים, המשא ומתן יחודש. "ישראל מנסה להפוך את הפנייה שלנו לאו"ם לעניין שקשור לבחירות בארה"ב", תקף. בנוסף גילה כי "הושגה התקדמות" בכל הנוגע לעמדתן של מספר מדינות "מתנדנדות" כמו ניגריה וגבון.

עבד רבו הכחיש גם כי הושגה הסכמה על ארכה שתינתן למועצת הביטחון של האו"ם בעניין הבקשה הפלסטינית, "פרט לארכה המשפטית שתינתן למועצת הביטחון כדי לבחון את הבקשה". במקביל התייחס לפרסומים לפיהם מספר מדינות ערב החליטו שלא לתמוך ברשות הפלסטינית בשל לחץ אמריקאי, ואמר כי מתנהלים מגעים עם מדינות אלה וכן עם בוסניה "כדי להבטיח שיצביעו בעד הבקשה הפלסטינית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully