וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: 44 אלף פלסטינים הפגינו בגדה

21.9.2011 / 16:28

למרות ציפיות הרשות למאות אלפי מפגינים, בצה"ל טוענים כי רק 44 אלף פלסטינים לקחו חלק בעצרות שנערכו היום בגדה לרגל הפנייה לאו"ם

גדעון צנטנר

(צילום: צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בצה"ל טענו בצהריים (רביעי) כי מספר המפגינים הפלסטינים שיצאו היום לרחובות על מנת לציין את פתיחת הדיונים באו"ם ולתמוך בבקשת הרשות מהאו"ם להכיר בה כמדינה, הוא פחו?ת בהרבה יותר מציפיות הפלסטינים. למרות שהפלסטינים טענו כי בהפגנות צפויים להשתתף מאות אלפי בני אדם, בצה"ל דווח כי 20 אלף פלסטינים השתתפו בעצרת התמיכה שנערכה ברמאללה, 17 אלף בחברון ו-7,000 הפגינו בבית לחם. מפיקוד מרכז נמסר כי משעות הבוקר ועד שעה זו דווחו על 23 אירועים אלימים ברחבי יהודה ושומרון, שכללו יידויי אבנים לעבר כוחות צה"ל ותהלוכות מחאה.

בתוך כך, לידי צה"ל הגיע מידע שהרשות הפלסטינית הציעה לפועלים הפלסטינים להצטרף לתהלוכות ולהפגנות ולא ללכת לעבודה בישראל, זאת בתמורה למאה שקלים.

עוד באותו נושא:
אלפים הפגינו ברמאללה: "הגיע הזמן לסיים את הכיבוש"
"נתניהו הפעיל השפעתו בקונגרס בשליחות אובמה"
לקראת עצרת האו"ם: המתיחות בהתנחלויות נמשכת

עצרת ברמאללה , ספטמבר 2011. עומר מירון
בצה"ל דווח כי 20 אלף פלסטינים השתתפו בעצרת התמיכה שנערכה ברמאללה, 17 אלף בחברון ו-7,000 הפגינו בבית לחם, ולא מאות אלפים כפי שציפו הפלסטינים. ההפגנות ברמאללה, היום/עומר מירון

האלוף אבי מזרחי הנחה החל משעות הבוקר על עיבוי מערכי האבטחה לאורך הצירים המרכזיים ונוכחות של כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל ברחבי יהודה ושומרון. "המטרה היא להיות ערניים ומוכנים למקרה שבו ההפגנות ייצאו מהערים הפלסטיניות ויגלשו למוקדי חיכוך מול אזרחים ישראלים", אמר קצין בחטיבת יהודה שסייר היום בחברון.

ההפגנות שהחלו ברמאללה עברו לשכם, בית לחם, ג'נין, חברון ומספר כפרים פלסטינים. "ההפגנות בתוך הערים כוללות אלפי פלסטינים אבל הכל בשליטה", הסביר קצין בפיקוד מרכז והוסיף כי "בשלב זה הכל בטיפול מנגנוני הביטחון הפלסטינים וצה"ל רק נדרש להגביר ערנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully