וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו ברמאללה: "הגיע הזמן לסיים את הכיבוש"

ניר יהב, רמאללה

21.9.2011 / 13:30

אלפים השתתפו בעצרות המרכזיות בכיכר השעון ובכיכר מנארה בעיר, לקראת פתיחת הדיונים בעניין המדינה הפלסטינית באו"ם. נטורי קרתא וטלי פחימה השתתפו בהפגנה בשכם, והביעו תמיכה בפנייה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

אלפי בני אדם השתתפו בצהריים (רביעי) בעצרת גדולה בכיכר השעון ובכיכר מנארה ברמאללה, לציון פתיחת הדיונים בעצרת האו"ם על ההכרה במדינתם העצמאית. במקום שררה אווירת חג, הונפו דגלי פלסטין רבים ונקראו קריאות בעד אבו מאזן, ונגד ההתנחלויות. חלק מהמפגינים ניצלו את ההזדמנות כדי לחמם את האווירה, כששרפו את דגל ארצות הברית.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
לקראת עצרת האו”ם: המתיחות בהתנחלויות נמשכת
הדרמה המדינית באו”ם: לוח הזמנים המלא
רמאללה אדישה לקראת ההכרזה: ”לא תהיה לנו מדינה”

מפגינים פלסטינים שורפים דגל ארצות הברית, ספטמבר 2011. עומר מירון
דגל ארצות הברית עולה בלהבות, היום ברמאללה/עומר מירון

מזכ"ל נשיאות הרשות הפלסטינית, טייב עבד א-רחים, שהיה הנואם המרכזי בעצרת, אמר כי "מה שהיה לפני ספטמבר לא יהיה אחרי ספטמבר. אחרי שכל האופציות האחרות נכשלו, לא הייתה לנו ברירה אלא לפנות לקהילה הבינלאומית. המסר שלנו לאבו מאזן הוא שאנחנו עומדים מאחוריו. הפנייה לאו"ם מייצגת את רצון העם".

"העם רוצה מדינה פלסטינית עצמאית על האדמות שנכבשו ב-67', ולא מדינת אפרטהייד. אנו מסרבים לשאת ולתת רק לשם המשא ומתן. אנו רוצים מסגרת זמנים ברורה להקמת מדינה. ממשלת נתניהו-ליברמן אומרת שאין פרטנר פלסטיני, אך האמת היא שאין פרטנר ישראלי שרוצה שלום", הוסיף א-רחים.

טלי פחימה בעצרת הפלסטינים ברמאללה, ספטמבר 2011. עומר מירון
טלי פחימה בעצרת/עומר מירון

א-רחים המשיך ואמר כי "בישראל צריכה לקום חזית חזקה שתתנגד למדיניות הממשלה ותדרוש שלום. ישראל אומרת שהצעד שלנו חד-צדדי, כאילו שההתנחלויות הן לא חד-צדיות. הרי הן אלו שהרסו את תהליך השלום. הקוורטט מנסה עכשיו למצוא פתרון כדי לחדש את המשא ומתן. בוקר טוב אליהו!"

מושלת רמאללה, ד"ר לילא רנאם, אמרה באירוע כי "ברגע היסטורי זה אנו זוכרים את השהידים שלנו, את האסירים שלנו, ההרוגים שלנו והפצועים שלנו. אנו קוראים לעולם - הגיע הזמן לסיים את הכיבוש ושנקים מדינה. אבו מאזן , אנחנו אתך ותומכים בך. נמשיך במאבק עד להקמת מדינה ושחרור כל האסירים". בתחילת העצרת אמר המנחה לקול תשואות ההמון: "כולנו זוכרים היום את דמם של השהידים יאסר ערפאת, אחמד יאסין, פתחי שקאקי ואבו עלי מוסטפא".

תהלוכות ברמאללה, ספטמבר 2011. עומר מירון
אלפים השתתפו בהפגנה המרכזית ברמאללה, היום/עומר מירון

לצורך התהלוכות החגיגיות, הסתיימו הלימודים בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה ברשות בשעה 10:00 בבוקר, ובאותה שעה נסגרו גם המשרדים הממשלתיים. נוסף לרמאללה, נערכו עצרות גם בבית לחם, קלקיליה, ג'נין וחברון וגם שכם – אליה הגיעו גם נטורי קרתא, שהביעו תמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם. להפגנה ברמאללה הגיעה טלי פחימה, שגם היא מביעה תמיכה במהלך.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully