וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפייס הלאומי חוסל באפגניסטן: "נמשיך בדרכו"

מתאבד עם פצצה שהוסתרה בטורבן רצח את בורחאנודין רבאני, הנשיא לשעבר שעמד בראש "מועצת השלום" להשגת פיוס פנימי במדינה. הנשיא קרזאי שב מניו יורק, לאחר שקיבל את תנחומי אובמה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

באפגניסטן מתקשים היום (רביעי) להתאושש ממותו של בורחאנודין רבאני, נשיא המדינה לשעבר והאיש שהיה ממונה על פיוס החברה האפגנית השסועה, שנרצח אמש בפיגוע התאבדות ליד ביתו שבבירה קבול.

רבאני, גיבור לאומי, עמד בשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90 בראש מחתרת המוג'אהידין שגירשה את הכיבוש הסובייטי מאפגניסטן בסיוע האמריקאים. לאחר מכן כיהן כנשיא, בין ב-1992 ל-1996 - עד להדחתו בידי ארגון הטליבן האיסלמי הקיצוני, שהשתלט על המדינה. באוקטובר האחרון הוא מונה בידי הנשיא חמיד קרזאי לעמוד בראש "מועצת השלום" שהוקמה בניסיון להביא לפיוס פנימי במדינה. כעת, נגדעו מאמצים אלה בעודם באיבם.

בשבוע שעבר: מתקפת טליבן משולבת ברובע השגרירויות בקבול

אזרחים אבלים עם תמונתו של בורחאנודין רבאני, נשיא אפגניסטן לשעבר וראש "מועצת השלום" במדינה, יום אחרי רציחתו, מחוץ לביתו, קבול, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
אזרחים אבלים מחוץ לביתו של רבאני, הבוקר/רויטרס

על פי דיווחי נאט"ו, שני מחבלים פוצצו עצמם בביתו של רבאני, אולם ממשטרת קבול נמסר כי את הפיגוע ביצע מחבל יחיד, שהחביא את מטען החבלה בטורבן שחבש על ראשו. בפיגוע נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, בהם גם יועצו הבכיר של רבאני ושל הנשיא קרזאי.

קרזאי: "לא נוכל למלא את מקומו בקלות"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נועד אמש בניו יורק עם קרזאי, שכבר הודיע כי עקה ההתנקשות הוא קיצר את ביקורו בעיר ולא ישתתף בכינוס העצרת הכללית של האו"ם. השניים הבטיחו להמשיך בדרך השלום, למרות הקשיים והמהמורות.

"זו אבידה טראגית", ספר אובמה לרבאני, "ואנו רוצים להביע את תנחומינו מעומק הלב, לך הנשיא, למשפחתו ולתושבי אפגניסטן. אבל גם הנשיא וגם אני מאמינים שלמרות התקרית הזו, אנחנו לא נירתע מסלילת הדרך בה אפגנים יוכלו לחיות בשלום, בביטחון ובשגשוג".

פגישה בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לנשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, ניו יורק, 20 בספטמבר 2011. רויטרס
"אבידה טראגית". אובמה מנחם את קרזאי, אמש בניו יורק/רויטרס

"הוא יחסר לנו מאוד מאוד", הוסיף קרזאי. "אני לא חושב, אדוני הנשיא, שנוכל למלא את מקומו בקלות. הוא היה מהמעטים באפגניסטן עם יכולת הבחנה שלא ניתן למצוא בקלות בחברות. זו אבידה נוראית, אבל כפי שאמרת בצדק, זה לא ירתיע אותנו מלהמשיך בדרכנו - ואנחנו נצליח".

בקבול תוגברה הבוקר האבטחה, כששוטרים רבים הוצבו ברחבי העיר. במקביל יצאו עשרות בני אדם לרחובות כדי למחות על חיסול רבאני, שעדיין נחשב בעיני רבים לסמל ההתנגדות מול ברית המועצות. באנו לכאן כדי לגנות את אויבי השלום והיציבות, האויבים של ארצנו וממשלתנו", אמר אחד המפגינים, אפגן היאטוללה. "אנו מגנים את ההתנקשות במנהיג הג'יהאד וההתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully