וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: מתקפת טליבן משולבת ברובע השגרירויות

13.9.2011 / 14:40

לוחמי הארגון, בהם מתאבדים, השתלטו על בניין בלב האזור המערבי בקבול, ותקפו בין היתר את מטה המודיעין, את שגרירות ארה"ב ואת שדה התעופה. עד כה דווח על שני הרוגים וכמה פצועים

מתקפה משולבת של הטליבן בלב הנוכחות המערבית באפגניסטן: לוחמים מתאבדים של הארגון, שהודח לפני עשור מהשלטון במדינה בידי ארצות הברית, תקפו בצהריים (שלישי) ברובע הדיפלומטי בבירה קבול, בו נמצאות השגרירויות המערביות במדינה, השתלטו על מבנה הנמצא בשיפוצים וירו טילים על שגרירויות ומשרדים של נאט"ו.

עד כה דווח על אזרח אחד שנהרג ו-16 שנפצעו באירוע. במקביל, תקף הארגון גם במוקדים נוספים בקבול: מחבל מתאבד פוצץ עצמו במערב העיר, והרג שוטר. מחבל מתאבד נוסף פוצץ עצמו ליד בית ספר ופצע שני אנשים. כמו כן, טען הארגון כי לוחמיו תקפו גם באזור שדה התעופה בעיר.

מתקפה של הטליבן בלב הרובע המערבי של קבול, אפגניסטן, 13 בספטמבר 2011. רויטרס
רכב שנפגע מקליעים במהלך חילופי האש/רויטרס

תושבים ועדי ראייה ברובע השגרירויות, ווזיר אכבר חאן, דיווחו על שורה של פיצוצים עזים וקולות ירי שנשמעו, ועל לפחות שני טילים שנורו. אחד מהם פגע באוטובוס תלמידים, שככל הנראה היה ריק. מסוקי נאט"ו נראו חגים מעל זירת האירוע. ממשטרת קבול נמסר כי הכוח התוקף כולל לפחות חמישה לוחמים. לפחות שניים מהם, מחבלים מתאבדים, נהרגו.

תוך כדי ההתקפה, פירסם הטליבן הודעה בה קיבל עליה אחריות, והוסיף כי לוחמיו חמושים במטולי RPG, ברובי קלצ'ניקוב ובחגורות נפץ. "המטרה העיקרית של התוקפים היא מבנה מטה מנגנון המודיעין", מסר לרויטרס דובר הארגון, זביהוללה מוג'היד. עוד הוסיף כי אנשי הארגון תוקפים גם את השגרירות האמריקאית ואת מטה הכוח הצבאי המשולב בראשות נאט"ו הפועל במדינה (ISAF).

בשגרירות האמריקאית אמרו כי אנשי הצוות תופסים מחסה, ואין בינם נפגעים. "אנחנו עדיין בוחנים את המצב", מסר דובר השגרירות, גאווין סאנוול. הוא לא יכול היה לאשר דיווחים על ירי צלפים לעבר השגרירות.

זו המתקפה הגדולה השנייה של הטליבן בעיר בתוך חודש, אחרי שבאמצע אוגוסט פוצצו עצמם מחבלים מתאבדים במפקדת הכוחות הבריטיים בעיר, והרגו תשעה בני אדם. שלשום, ביום השנה לפיגועי ה-11 בספטמבר, התפוצץ מחבל מתאבד במשאית סמוך לבסיס נאט"ו במרכז המדינה, הרג ארבעה אזרחים ופצע 77 עובדי נאט"ו. ככלל, בחודשים האחרונים מצויה רמת האלימות כלפי גורמים מערביים באפגניסטן בשיא שטרם נראה מאז הפלת שלטון הטליבן, כשהאירוע הבולט ביותר הוא הפלת מסוק נאט"ו לפני חודש, בו נהרגו 38 חיילים, רובם אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully