וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קונצנזוס בציבור: אביבה שליט

28.9.2011 / 14:00

כי כולנו מבינים את כאבה ומעריכים אותה על כך שאינה נשברת, ומשום שהיא מזכירה שאם היא תתפשר, גם אנחנו נצטרך. וואלה! מציגה: הדברים שכולנו עדיין מסכימים עליהם, פרויקט מיוחד

חיילי צה"ל, צבא העם, היו מאז ומתמיד טאבו שממעיטים לבקר בישראל. על אחת כמה וכמה חיילים מתים ובאותה מידה חיילים שבויים וחטופים. "תדע כל אם עברייה", אמר ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, "שמסרה את גורל בניה לידי מפקדים הראויים לכך", ובכך הכניס באחת את השיח גם למסגרת מגדרית. אביבה שליט, היא האם שמחכה כבר למעלה מחמש שנים שאותם מפקדים שכלל לא ברור שאכן ראויים לכך, ייקחו אחריות על גורל בנה גלעד, הנמצא בשבי חמאס. היא נכנסה לציבוריות הישראלית, יחד עם בן זוגה נעם בקיץ 2006 עת נחטף בנם, למרות שנראה שהיתה מעדיפה שלא נכיר את שמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילוסטרציה: דורון שיינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוע אנחנו כל כך אוהבים את סטנלי פישר?

גם משה כחלון מככב בסדר היום הציבורי

עוד אישים ותופעות בפרוייקט המיוחד של וואלה!: קונצנזוס ישראלי

התמונה מוכרת: מדי יום ראשון בשנה האחרונה ניצבים אביבה ונעם בפתח ישיבת הממשלה בירושלים כשלצדם מספר פעילים נאמנים ומנסים לדבר אל לב השרים לטובת שחרור בנם, גם במחיר שדורש חמאס. את "סוגיית שליט" ניתן לפרק לשתי שאלות – האם למדינת ישראל ישנה מחויבות להשיב את בניה לגבולם, והשנייה היא באיזה מחיר. בנוגע למחיר אין הסכמה כלל וכלל, אולם מילוי מצוות פדיון השבויים זוכה לתמיכה רחבה, כך שאם השבת גלעד שליט נמצאת בקונצנזוס, אביבה היא "האמא של הקונצנזוס".

בשונה מבן זוגה, אביבה ממעיטה להשמיע את דעותיה בתקשורת, למרות שהדפוס הזה החל להשתנות בתקופה האחרונה. היא יושבת במאהל שהקימו בני המשפחה מול משכן ראש הממשלה בבירה, מקבלת אורחים וממעיטה להשתתף במסע הלובי חובק העולם לשחרור בנה. זו סיבה נוספת לכך שהיא נטועה עדיין בלב הקונצנזוס הישראלי, אמירותיה מרוככות יותר. אביבה שליט תישאר בחיקה החם של ההסכמה הישראלית כל עוד תשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, היא תישאר בקונצנזוס כל עוד בנה לא כאן, יחד עם משפחתו. כי האמת, עם היד על הלב – מי זוכר את שמות האמהות של בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד שנחטפו בהר דב?

הכי אהבנו – כשגלעד ישוב הוא ייראה מה הוריו עשו למען שחרורו

הכי לא אהבנו – למרות מה שאביבה ונעם עושים, גלעד עדיין שם

אביבה שליט: קונצנזוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully