וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי חולים לנתניהו: התערב במשבר המתמחים

אריאל נוי

19.9.2011 / 6:30

אחרי ראש השנה יכנסו לתוקף מכתבי הפיטורים של כ-800 מתמחים. בכירים במערכת הרפואה ציבורית מבקשים להקים ועדה חקירה בנושא: "בקרוב יתחילו לתהות - איך לא צפו שמערכת הבריאות תקרוס"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

מנהלי בתי חולים ובכירי הרפואה הציבורית בישראל מודאגים מהימים של "אחרי החגים": בתחילת חודש אוקטובר יכנסו לתוקף מכתבי הפיטורים של כ-800 מתמחים ולדבריהם מערכת הבריאות הציבורית אינה ערוכה לכך. לפי פרופ' יהודה אולמן, מנהל מחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים רמב"ם בחיפה, "בקרוב יתחילו לתהות - איך לא צפו שמערכת הבריאות תקרוס. זו תהיה שואה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל".

עוד על התפטרות המתמחים

מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"
עקב מאבק המתמחים: אגף היולדות בוולפסון מתרוקן
מאבק המתמחים: גם רופאים מומחים הגישו התפטרותם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"התנהגות משרד הבריאות וחותמי ההסכם מראים על הזלזול ברופאים כפי שהוא התבטא לאורך כל השנים". הפגנת המתמחים בחודש שעבר/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי פרופ' אולמן, מערכת הרפואה הציבורית לא תוכל להתגבר על הפיטורים ההמוניים. "התנהגות משרד הבריאות וחותמי ההסכם מראים על הזלזול ברופאים כפי שהוא התבטא לאורך כל השנים. כאן חושבים על אבו מאזן - מה הוא יצהיר ומה יגיד ובינתיים אזרחי ישראל חיים על כף המאזניים. מדובר בזלזול בחיי אדם".

ד"ר ברהום מסעד, מנהל בית החולים לגליל המערבי, נהריה הסביר לוואלה! חדשות כי למרות שבבית החולים שלו אין אף מתפטר -"התפטרות של למעלה מ-800 רופאים תגרום למשבר עמוק במערכת הרפואה הציבורית ותשפיע על כולם". ד"ר ברהום מעריך כי ההתפטרות ההמונית תביא לכך שהממשלה תקים ועדת חקירה ממלכתית ולכן הוא "קורא להקדים תרופה למכה ולהקים כבר עכשיו ועדת חקירה. בממשלה צריכים להבין שאחרי ראש השנה ייפול דבר בישראל - מערכת הבריאות תקרוס".

"החל מתקופה זאת בטלות חופשות ונסיעות של מנהלי בתי חולים"

לנוכח הדברים, חתמו 15 מנהלי בתי חולים על מכתב, שיזם מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה פרופ' מאיר אורן, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקורא למנות ועדה ציבורית או ועדת חקירה ממלכתית בנושא. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "המכתב טרם התקבל במשרדנו ולכשיגיע נשיב בהתאם. ראש הממשלה פעל ויפעל, למען שיפור הרפואה הציבורית בישראל".

ממשרד הבריאות נשלחו אתמול (שני) חוזרי מנהל רפואה ליישום ההסכם בנושא הפחתת תורנויות מקצועות במצוקה וכן היערכויות להתפטרות המתמחים. ד"ר חזי לוי, ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, כתב בהנחיות למנהלי בתי החולים כי "מנהלי בתי החולים עוד השבוע יציגו את היערכותם, על פי מצבת המתפטרים, למתן שירותי הרפואה, החל מהשבוע שההתפטרות תכנס לתוקף. ברצוני להדגיש שהחל מתקופה זאת בטלות חופשות ונסיעות של מנהלי בתי חולים".

בנוגע להפחתת התורנויות נכתב כי "במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם ביום 25 באוגוסט 2011, הוחלט להקצות תקני רופאים לאיוש על ידי מתמחים, במטרה להפחית את מספר התורנויות שמבצעים מתמחים לעד 6 בחודש. תקני המתמחים יוקצו ראשית לבתי החולים בפריפריה ולאחר 18 חודשים יוקצו תקנים גם במרכז".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully