וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נתניהו נמצא בריאליטי, לא הכל בסדר"

פנחס וולף

19.9.2011 / 13:01

יו"ר האופוזיציה אמרה בישיבה מיוחדת של הכנסת כי על הממשלה להפסיק במדיניות הפסיבית בה היא נוקטת לדבריה, וליזום חזרה לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים. "ניתן לסיים את הסכסוך"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

לקראת הבקשה הפלסטינית להכרה באו"ם בהמשך השבוע, התייחסה היום (שני) יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, למהלכיה הצפויים של ישראל בנושא ולנסיעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעצרת האו"ם. היא התייחסה להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: "הוא חושב שהכל בסדר, העולם איתנו, אירופה איתנו ארצות הברית איתנו. האם הוא נמצא בסוג של ריאליטי שהדי המציאות האמיתית לא נכנסים לתוך החדר", שאלה.

"בימים הקרובים הממשלה תצטרך להחליט האם היא ממשיכה בישיבה פסיבית", אמרה לבני בישיבת פגרה מיוחדת בכנסת, "אני חוששת שנתקע עם הפאסיביות, עם המגננה. נכנסנו לספטמבר עם מערכת יחסים שנותקה עם טורקיה, עם חילוץ באישון ליל של החבר'ה בשגרירות במצרים. בימים הקרובים גם הציבור יצטרך להחליט אם הוא בוחר בייאוש או בתקווה. הציבור יצטרך להחליט האם הוא קונה את הסיפור של הממשלה ביחס למציאות".

עוד בנושא:
הפלסטינים יבקשו הכרה: "לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט"
אבו מאזן: "אחרי הפנייה לאו"ם המצב יהיה קשה"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
לשכת ראש הממשלה: "שלום לא משיגים בצעד חד צדדי"

לבני הטיחה כי הממשלה מאשימה את סביבת ישראל בכישלונותיה ואמרה כי "העולם נגדנו: ארדואן ממילא איסלמיסט, במצרים יש מהפיכה, אבו מאזן חבר לחמאס ולא רוצה תהליך, הוא החליט ללכת לאו"ם ושם יש רוב אוטומטי נגד ישראל, ומה שנותר לעשות זה לעמוד בצד, להרים ידיים ולחכות. זו האופציה הכי גרועה למדינת ישראל. זה הכי טוב לממשלה".

"תמיד הציונות יזמה. עצם ההגעה לישראל זו יוזמה. הציונות צודקת, הממשלה טועה. במקום הרמת הידיים, ההתכרבלות הזו, אני רוצה להציע תקווה. אנחנו יכולים להציע תקווה. בצד כל האויבים יש לישראל ידידים בעולם, ובראשם ארצות הברית. הם מבינים את צרכי הביטחון של ישראל, אבל לא מבינים את מדיניות ממשלת ישראל. הם לא מבינים למה נתניהו מתעקש על ההתנחלויות. ולא מאמינים לראש ממשלת ישראל, וזה מצער אותי לומר", אמרה לבני.

לבני הדגישה כי היא אינה תומכת בהכרה במדינה פלסטינית באו"ם והסבירה כי "למען הסר ספק – אני מתנגדת למהלך באו"ם כי זה יכפה על ישראל תכנים אותם שמרנו לחדר המשא ומתן, וכשהעולם כולו מנסה לעשות את זה. וכמו שהם עוזרים לנו, אנחנו צריכים לעזור להם לעזור לנו. צריך להיכנס לחדר המשא ומתן מתוך כוונה ברורה לסיים את התהליך. ניתן לסיים את הסכסוך הזה, ותפסיקו להתעטף במשא ומתן שאנחנו ניהלנו ותכנסו אתם לחדר המשא ומתן, וכשזה יהיה, העולם יעצור מלכת. קדימה תתמוך בצעדים שצריך לעשות כדי להציל את מדינת ישראל".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד), תקף את לבני ואמר כי "כשאני צריך רופא מומחה אני בודק שלא כל הפציינטים שלו מתו". לדבריו, "באה הגברת שתמכה בהתנתקות בפה מלא והסבירה כמה העולם יאהב אותנו, ועכשיו היא מנסה לתת עצות. הגברת שניהלה משא ומתן כושל ולא הגיעה לשום דבר, מנסה להשיא עצות איך לנהל משא ומתן וכמה היא עמדה על שלה, אלוהים אדירים – לא ככה בוחרים מומחה". אדלשטיין התייחס למאמר של תומס פרידמן בניו יורק טיימס ואמר כי "לא ראיתי באיזו אוניברסיטה משתמשים בתואר 'עיתונאי בכיר'. אז לא צריך להתייחס לשטויות האלה. הדברים שלו מזכירים את הדברים האלה על היהודים ששולטים. אולי האוזן שלי רגישה מדי אבל אני שונא לקרוא על זה שהיהודים, זרועות התמנון הזה, ששולטים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully