וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוני' קולומביה מתנערת מאחמדינג'ד: "אירוע פרטי"

במוסד היוקרתי בניו יורק מכחישים כל קשר לארוחת הערב שמתכנן ארגון סטודנטים עם נשיא אירן, ברקע עצרת באו"ם. יוזמי המפגש: לא מוכנים להתייחס אליו עד אחרי שיתרחש - "מטעמי ביטחון"

פרסונה נון גראטה: אוניברסיטת קולומביה היוקרתית בניו יורק מתנערת לחלוטין מהדיווח על ביקורו הצפוי של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בקמפוס האוניברסיטה, במהלך ביקורו בעיר לרגל עצרת האו"ם, ומכחישה כל קשר לארגון האירוע, שיזמה קבוצת סטודנטים. האירוע עצמו - ארוחת ערב של הנשיא עם קבוצה של 15 סטודנטים המתוכננת להתקיים מחרתיים (רביעי) - ככל הנראה יתקיים, אך באופן פרטי וללא קשר לאוניברסיטה עצמה.

לפני כשבוע דיווח עיתון הסטודנטים של האוניברסיטה, ה"קולומביה ספקטייטור", על ארגון הארוחה על ידי ארגון הסטודנטים הנקרא "ועדת יחסי החוץ של אוניברסיטת קולומביה" (CIRCA). בדיווח צוטט סגן נשיא ה"וועדה", טים צ'אן, שאמר כי "כולם מאוד התלהבו מהעניין". בהמשך דיווחה גם רשת הטלוויזיה "פוקס" על האירוע, והוסיפה כי האירוע נערך ביוזמתו ובהשתתפותו של נשיא האוניברסיטה, לי בולינגר. הדיווח הזה גרר גל מחאות מצד ארגונים יהודיים, ובהם ארגון המשפטי הישראלי "שורת הדין", ששיגר מכתב לאוניברסיטה ואיים בצעדים משפטיים. גם כמה ארגונים יהודיים אמריקאיים מחו בתוקף על הזמנתו של "האיש התומך ברצח עם של היהודים".

בסוף השבוע פירסמה האוניברסיטה הודעה המכחישה מכל וכל את הדיווח ב"פוקס", ומבהירה כי אין לה יד ורגל באירוע. "הדיווחים בתקשורת על מעורבות האוניברסיטה שקריים לחלוטין", נאמר בהודעה. "חד וחלק - מעולם לא הייתה מעורבות כזו. למעשה, בשום שלב לא תוכנן או אפילו נשקל שום אירוע באוניברסיטה במעורבות נשיא אירן. ודאי וודאי שלא תוכננה כל ארוחת ערב שלו עם הנשיא בולינגר".

"פוקס? אנחנו רגילים לשקרים שלהם"

בארגון הסטודנטים CIRCA, שיזם את ארוחת הערב על פי הדיווח הראשוני, סירבו להתייחס בשנית לנושא בעקבות הסערה התקשורתית. בסוף השבוע יצאה מהדורה נוספת של עיתון הסטודנטים, ה"ספקטייטור", בה צוטטו גורמים בארגון - שאמרו כי לא יגיבו עוד בנושא עד לאחר שהאירוע עצמו יתרחש, "כדי לוודא שאמירותיהם בתקשורת לא יסכנו את סידורי הביטחון של ארוחות הערב, או את ביטחונם האישי".

קמפוס אוניברסיטת קולומביה, ניו יורק. Tina Fineberg, AP
"להנהלת האוניברסיטה אין יד ורגל בארגון האירוע". קמפוס אוניברסיטת קולומביה/AP, Tina Fineberg

בארגוני הסטודנטים בקמפוס ביקרו את רשת הטלוויזיה השמרנית. "אלו פוקס, ככה הם", אמרו סטודנטים ל"ספקטייטור". "אנחנו רגילים שהם מדווחים שקרים על האוניברסיטה. ההטיה שלהם מוכרת וידועה, אין לנו שום ציפיות מהם".

בולינגר ואוניברסיטת קולומביה ספגו בזמנו ביקורת רבה על ההחלטה לארח ב-2007 את אחמדינג'ד, שניצל את נאומו בקמפוס בין היתר כדי להשמיע את טענותיו המוכרות, שכללו הכחשת השואה והטלת ספק באחריותו של אל-קאעדה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הוא התייחס אז גם להאשמות בדבר הוצאת הומוסקסואלים להורג באירן, וטען כי "אין הומוסקסואלים" בארצו. בולינגר הגן אז על ההחלטה לארח את הנשיא הפרובוקטור, והסביר כי "קולומביה, כקהילה המקדישה עצמה ללמידה ולהשכלה, מחויבת להתעמת עם רעיונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully