וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר אזרח ישראלי שניסה להבריח רובה לגדה

19.9.2011 / 5:03

כוח של המשטרה הצבאית עצר במהלך בדיקה שגרתית במחסום המנהרות תושב לוד שברכבו התגלו נשק M-16 ומחסנית. כפי הנראה תכנן החשוד להבריח את הנשק לגדה המערבית. הוא שותק בחקירתו

כוח של גדוד ארז מהמשטרה הצבאית עצר אמש (ראשון) אזרח ישראלי בחשד שניסה להבריח נשק לקרובי משפחתו בגדה המערבית. החשוד, תושב לוד, נעצר כשהכוח שסייר באזור מחסום המנהרות, עצר את הרכב בו נסע עם משפחתו במהלך בדיקה שגרתית. בבדיקה שביצע מפקד פלוגה בכוח, סגן אילון רובד, התברר כי הנהג הוא בן מיעוטים ועל כן ביקשו ממנו החיילים להוציא מהרכב את שני ילדיו בני השלוש והארבע שישבו במושב האחורי, כדי לבצע חיפוש במכונית, שבמהלכו איתרו רובה מסוג M-16 מקוצר ומחסנית.

סגן רובד סיפר לוואלה! חדשות כי "החשוד פירק את הרובה לשני חלקים והסתיר אותם בשתי שקיות זבל שהניח מתחת למושב של הילדים. את המחסנית הוא הסתיר בגרב כדי לא לעורר חשד ומהרגע שהתגלה הנשק הוא שמר על זכות השתיקה". הוא הוסיף כי "הפעולה הייתה חלק מסיור יזום במסגרת פעילות ביטחון שוטף באזור המנהרות, המוביל לחברון ולגוש עציון". גורם צבאי העריך כי כוונת החשוד הייתה להעביר את הרובה לידי קרובי משפחתו ביהודה ושומרון.

לפני שבוע התרחש אירוע דומה כאשר צעיר פלסטיני, בן 16, הגיע למחסום המנהרות. הצעיר עורר את חשדם של לוחמי מג"ב המאבטחים במקום, מכיוון שהמחסום משמש בדרך כלל למעבר רכבים בלבד. הם החלו לבצע נוהל מעצר חשוד ובמהלך חיפוש התגלה ברשותו סכין קומנדו. מחקירה קצרה עלה כי הוא תכנן לבצע פיגוע דקירה במקום. החשוד הועבר לידי השב"כ להמשך חקירה.

כוחות הביטחון מגבירים בעת האחרונה את עירנותם מחשש להתפתחות אירועים אלימים בגזרות הרגישות, לרבות תרחישי אלימות בין מתנחלים ופלסטינים, בעקבות הפנייה הפלסטינית לאו"ם.

עוד בנושא:
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"
הותר לפרסום: 5 ערבים-ישראלים חשודים בתכנון פיגועים
אישום: ירדני חבר לחמאס במטרה לחטוף ישראלים


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully