וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שנהרג, יום לפני האסון: "משחקים פוקר"

ג'ימי ליוורד נשמע כה בטוח בעצמו לפני שהמריא במטוסו העתיק למפגן אווירי בנבאדה. עוד לא ברור מה גרם לו להתרסק לקהל ולהרוג 9 אנשים. יום לאחר מכן: התרסקות במפגן במערב וירג'יניה

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ג'ימי ליוורד, תושב פלורידה בן 74, עבד אמנם כסוכן נדל"ן לפרנסתו, אך כל מי שהכיר אותו ידע - אהבתו האמיתית הייתה השמיים. ליוורד הטיס כ-250 מטוסים בחייו, השתתף בלמעלה מ-120 מפגנים אוויריים ותחרויות טיסה, ואף הופיע כפעלולן בכמה סרטים.

האובססיה האחרונה שלו הייתה ה-Galloping Ghost, "רוח הרפאים הדוהרת" בתרגום חופשי - מטוס קרב אמריקאי מדגם מוסטנג P-51 שנטל חלק במלחמת העולם השנייה. ליוורד, שטיפח את המטוס בחמש השנים האחרונות, היה נרגש מאוד לקראת התחרות ברינו שבנבאדה ביום שישי. יום לפני ההתרסקות ביום שישי האחרון, בה נהרגו מלבדו עוד שמונה צופים בקהל, הוא נשמע בטוח מאוד בעצמו ובמטוס שלו, לקראת התחרות.

התרסקות מטוס קל לתוך קהל במופע אווירי, נבאדה, ארה"ב, 16 בספטמבר 2011. רויטרס
רגעי הבעתה שאחרי ההתרסקות, ביום שישי ברינו שבנבאדה/רויטרס

"כרגע, לפי החישובים שלנו, אנחנו מהירים כמו כל אחד אחר בשדה, אולי אפילו מהירים יותר", אמר ביום חמישי בראיון לתכונית טלוויזיה, כשהוא משתמש במושגים מעולם משחקי הקלפים כדי לתאר את ההכנות לתחרות. "אנחנו לא רוצים לחשוף את הקלפים שלנו עד שבת או ראשון. אנחנו משחקים פוקר החל מיום שני שעבר, כך שאנחנו מוכנים לחשוף עוד שני קלפים. בשבת כנראה נחשוף את האס השלישי שלנו, ובראשון נחשוף את האס הרביעי שלנו".

אבל את כל זה ליוורד לא הספיק לעשות. מסיבה שעדיין אינה ברורה, "רוח הרפאים" שלו התרסקה אל תוך אחד היציעים שהיה הומה אדם, כששאר הצופים בקהל מביטים במתרחש בתדהמה. "הוא עלה למעלה לכיוון היציע, ולפתע שמעתי פיצוץ, פיצוץ קטן, ואז המטוס פשוט עלה ישר למעלה", סיפר אחד מעדי הראייה להתרסקות. "היה מן רפרוף קטן והוא עלה ישר למעלה והתהפך קצת, ואז התהפך על אפו וצנח ישר למטה".

נוסף על תשעת ההרוגים, נפצעו עוד למעלה מ-50 צופים במפגן, רבים מהם פציעות קשות. במועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה מקווים כי צילומי הווידיאו של האירוע ישפכו אור על נסיבות התאונה.

התרסקות מטוס קל במופע אווירי, מערב וירג'יניה, ארה"ב, 17 בספטמבר 2011. רויטרס
הפעם רק הטייס נהרג. התרסקות המטוס בעיר מרטינסון במערב וירג'יניה/רויטרס

ואם לא די בכך, כעבור 24 שעות אירע אסון תעופה נוסף, הפעם במערב וירג'יניה, כשהסיפור דומה באופן מצמרר: גם כאן היה זה שמטוס עתיק משנות ה-50, שהתרסק באמצע יריד אווירי, בעיר מרטינסבורג. גם כאן, הכל תועד בצילומי החובבים, אלא שהפעם מלבד הטייס שנהרג במקום, לא היו נפגעים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully