וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מטוס צלל ליציע ביריד אווירי, 9 נהרגו

מטוס מוסטנג עתיק שניסה להלהיב את הקהל ביריד ברינו, נבאדה, התרסק אל תוך היציע. הצופים ההמומים לא הספיקו להימלט. הטייס ושמונה מהצופים נהרגו, בנוסף ל-75 פצועים לפחות

(צילום: סרטון חובבים שהועלה ליוטיוב, כמה דקות לאחר ההתרסקות)

תשעה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו הלילה (שבת) ביריד אווירי בעיר רינו שבמערב נוואדה, ארצות הברית, כשמטוס קטן התרסק אל יציע הצופים. מדובר במטוס קרב מסוג P-51 ("מוסטנג") מתקופת מלחמת העולם השנייה, שעשה תמרונים אוויריים לעיני מאות בני אדם ביריד המסורתי המתקיים זה שנים רבות בעיר. הטייס, ג'ימי ליוורד, הטיס את כלי הטיס האישי שלו, המכונה " Galloping Ghost", בגובה נמוך יחסית, כ-120 מטרים, לצד שני מטוסים נוספים לפחות.

מסיבה לא ברורה, התרסק המטוס אל הקהל שישיב ביציע, והטייס נהרג. בגלל שמדובר במטוס ישן, לא מותקן בו כיסא מפלט. עם זאת, באפשרות הטייס, במקרים מסוימים, לשבור את החופה או להפריד אותה ידנית מגוף המטוס - ולקפוץ ממנו בעזרת מצנח. הפעם, הטייס ככל הנראה עשה מאמץ אחרון כדי להימנע מגרימת אסון גדול עוד יותר, ולא הספיק לשוב לגובה שיאפשר לו לזנק מהמטוס בבטחה. גופתו אותרה בין שברי המטוס.

עד כה נקבע מותם של שמונה מבאי היריד, וכלי התקשורת האמריקניים דיווחו על לפחות 75 פצועים, מהם 25 במצב קשה-אנוש. עדי ראייה סיפרו כי כמה גופות הושלכו לכל עבר מעוצמת ההתרסות. חוקרים של רשות שדות התעופה האמריקנית הוזעקו למקום כדי לחקור את נסיבות התקרית, וכמו כן, חיילים של המשמר הלאומי מסייעים בפינוי הקהל המבוהל אל מקום מבטחים, מחשש להתקלחות מחודשת של הבנזין שנותר במנוע המרוסק בין שברי המטוס.

עדי ראייה סיפרו שהטייס עשה כלל שביכולתו כדי להימנע מפגיעה ביריד הצופים. לדברי קרלי הולמס, "הוא ניסה לגרום למטוס שלו לטפס בחזרה כדי לא להתרסק אל תוך הקהל. הוא פספס בכמה מטרים את הספסלים ביציע - אך פגע בצופים. כולנו רצנו, אבל לא הצלחנו לראות היכן הוא התרסק".

עוד בנושא:
רוסיה: כל קבוצת ההוקי נספתה בהתרסקות
מרוקו: 80 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס
קונגו: 127 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully