וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכירים לשעבר באוצר הטו מכרזים עבור שוחד

הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום נגד מי שהיה סגן החשב הכללי במשרד האוצר, איש עסקים ומנהל ממשרד הבריאות בגין שוחד ומרמה, בעקבות חשד כי הטו מכרזי מחשוב על מנת להרוויח לכיסם

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) לבאי כוחם של שישה חשודים, ביניהם מי ששימש בעברו כסגן בכיר לחשב הכללי וראש פרויקט המחשוב הממשלתי מרכב"ה, איציק כהן, ואיש העסקים רביב רז, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, בגין עבירות לכאורה של שוחד, קבלת דבר במרמה וכן מרמה והפרת אמונים.

לאחרונה סיימה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, להב 433, חקירת חשדות לפיהם כהן ניהל במהלך כהונתו באוצר מערכת יחסים פסולה עם רז. כמו כן, נחקרו על ידי צוות החקירה, בראשות רפ"ק ענת גלוטמן, חשדות לפיהם איתן מלמד, מי ששימש כמנהל מערכות המידע של משרד הבריאות, שיתף פעולה עם רז במטרה לקבל במרמה את זכייתו במכרזים של משרד הבריאות.

חומר החקירה הועבר לפני שלושה חודשים לפרקליטות, ולאחר שנבחן נמצא כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, לכך שרז הציע לכהן שוחד. השניים קשרו לנצל את תפקידו הבכיר של כהן באוצר ואת השפעתו במשרדי הממשלה, ליצירת מקורות פרנסה עבור שניהם. בין היתר, חברו כהן ורז לאהרון אהרונוב, ששימש בזמנו כחשב משרד האוצר, והקימו יחדיו חברה שנועדה לספק שירותים בתחום המחשוב לאוצר. מעורבותם של כהן ואהרונוב בחברה זו הוסתרה, והשניים ניצלו את בכירותם באוצר כדי לקדמה במרמה.

בחומר החקירה אף נמצא שמלמד ורז התאימו על פי החשד קריטריונים של מכרזי משרד הבריאות בתחום המחשוב כדי להבטיח את זכייתו של רז בהם. בשל כך, שוקלת הפרקליטות להעמיד את כהן ואת רז לדין בעבירות של שוחד וקבלת דבר במרמה. כמו כן, נשקלת העמדתם לדין של אהרונוב ומלמד, בין היתר, בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

עוד בנושא:
6 שנות מאסר לבכיר ברשות המסים שהורשע בשוחד
חשד: עובד הארכיב גנב צ'ק מממלאת מקום ראש העיר
כתב אישום בגין קבלת שוחד יוגש נגד דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully