וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בגין קבלת שוחד יוגש נגד דני דנקנר

גלעד גרוסמן

5.9.2011 / 12:53

יו"ר בנק הפועלים לשעבר יואשם גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. הפרקליטות החליטה לסגור התיק נגד שלמה נחמה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) על כוונתה להגיש כתב אישום נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. זאת, בכפוף לשימוע שייערך לו. כמו כן, הוחלט על הגשת כתב אישום נגד מזכירתו לשעבר של דנקנר, חגית מלכה, בגין עבירות הלבנת הון. עם זאת, הפרקליטות החליטה לסגור את התיקים בעניינם של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה, רונן ישראל שהיה דירקטור בבנק, ושל איש העסקים רפאל ברבר.

על פי החשדות נגד דנקנר, הוא לקח חלק פעיל ברכישת בנק פוזיטיף הטורקי על ידי בנק הפועלים וקבוצת RP, אולם נמנע מלגלות לדירקטוריון הבנק על הקשרים העסקיים בין RP לקבוצת "אלרן" שבבעלות משפחתו. כמו כן, על פי החשד, הוא קבע ש-RP תקבל מבנק הפועלים פיצוי בגובה של 25 מליון דולר לאחר שהעסקה לא אושרה.

"לכל אורך התקופה הרלוונטית למתן הפיצוי לא גילה דנקנר לדירקטוריון הבנק על הקשרים העסקיים של אלרן השקעות ואלרן נדל"ן עם קבוצת RP, קשרים עסקיים שהיו משמעותיים מאוד באותה תקופה לאלרן, על רקע מצבה הכלכלי המתדרדר של החברה", נכתב בהודעה שפרסמה היום הפרקליטות. "במעשיו אלה, פעל דנקנר מתוך מודעות, במצב של ניגוד עניינים, במסגרת תפקידו כדירקטור ויושב ראש דירקטוריון הבנק, בין ענייני בנק הפועלים לענייניו הפרטיים".

עוד על פרשת דני דנקנר
החשדות סביב דני דנקנר מתרחבים
דנקנר: בכירים בבנק אמרו שאין בעיה במעורבותי
המשטרה ממליצה: להעמיד את דני דנקנר לדין
דני דנקנר ייחקר פעם נוספת בפרשת ההלוואה האישית

"קיבל הלוואה במרמה"

בנוסף, דנקנר חשוד שבתחילת 2009 קיבל הלוואה של חמישה מיליון אירו מבנק DHB ההולנדי, השייך לאיש עסקים טורקי, המחזיק גם בבנק פוזיטיף יחד עם בנק הפועלים.

לטענת המשטרה, הוא לא דיווח לדירקטוריון בנק הפועלים, או ליועץ המשפטי של הבנק, על ההלוואה,שניתנה לו בשיאו של משבר האשראי העולמי. לטענת הפרקליטות, דנקנר לא היה מסוגל באותה תקופה לקבל הלוואה דומה בכל בנק אחר. על פי הודעת הפרקליטות, דנקנר פעל במסגרת תפקידו כיו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לאשר חלוקת דיבידנד בבנק פוזיטיף שהיטיבה עם איש העסקים הטורקי, וכן על מנת שדירקטוריון הבנק יאשר רכישת 4.82% מניות של בנק פוזיטיף מידיו של איש העסקים בסכום של כ-15 מיליון דולר.

עוד נטען נגד דנקנר, שלצורך קבלת ההלוואה הצהיר בפני נציגי הבנק ההולנדי כי ההון העצמי שלו הינו 50 מיליון אירו, כאשר באותו מועד ההון העצמי שלו היה קטן באופן משמעותי. לטענת הפרקליטות, כך קיבל את ההלוואה במרמה. בנוסף, נטען כי עשה שימוש בחשבון של מזכירתו האישית מלכה, שהצהירה כי אין נהנה בחשבון מלבדה.

בפרקליטות עדיין לא התקבלה החלטה האם להעמיד את דנקנר לדין גם בתיק אחר שבו הוא חשוד בקבלה במרמה של מסגרת אשראי מצד בנק הפועלים בסך 3.4 מיליון דולר, בו חשוד גם מנכ"ל הבנק, ציון קינן. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על דעת פרקליט המדינה משה לדור, והוא מנוהל על ידי עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן, טל פרג'ון ומורן ברטפלד מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בליווי מנהלת המחלקה, עורכת הדין אביה אלף.

פרקליטו של דנקנר, עורך הדין יוסי בנקל מסר בתגובה: "קיבלנו את ההודעה יחד עם התקשורת. מדובר בהודעה ארוכה ומפורטת, נלמד אותה, נבקש את חומר הראיות ולאחר מכן נחליט אם לגשת לשימוע או לא". הוא הוסיף שלאורך כל חקירותיו הכחיש דנקנר את כל החשדות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully