וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנקנר ייחקר פעם נוספת בפרשת ההלוואה האישית

שני מזרחי

2.2.2011 / 23:30

סעיפי העבירה בגינם ייחקר דנקנר כוללים קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. הזימון הגיע לאחר שמנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, נחקר תחת אזהרה בחשד שסייע לדנקנר לקבל הלוואה אישית של 14 מיליון שקל ב-2008 מבלי לצרף דו"ח עושר פיננסי כדין

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) זימנו את דני דנקנר לחקירה שתיערך מחר בבוקר (חמישי) בפרשת ההלוואה האישית. הזימון הגיע לאחר שמנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, נחקר השבוע תחת אזהרה בחשד שסייע לדנקנר לקבל הלוואה אישית של 14 מיליון שקל ב-2008 מבלי לצרף דו"ח עושר פיננסי כדין, בעת שכיהן כמנהל החטיבה העסקית בבנק הפועלים. כזכור, דנקנר נחקר ביאח"ה במרץ 2010 בחשד לעבירות על טוהר המידות בשתי פרשות אחרות: הלוואה ל-RP ולשלב השני של רכישת הבנק הטורקי פוזיטיף.

הוראות ניהול בנקאי תקין של המפקח על הבנקים קובעות שורה של כללים בנוגע לעסקות של התאגיד הבנקאי עם אנשים הקשורים בתאגיד. בין היתר, קובעות ההוראות כי התאגיד לא יעשה עסקה עם אנשים קשורים בתנאים מועדפים. יתרה מכך, נושא משרה דוגמת דנקנר (יו"ר הדירקטוריון בתקופה הרלוונטית) שמקבל הלוואה כאדם פרטי בסכום הגבוה מ-250אלף שקל, חייב להיות מתועד על ידי ועדת הביקורת או הוועדה לעסקות עם אנשים קשורים. הוועדה שמקבלת את בקשת ההלוואה אמורה לקבל דו"ח מצורף, דו"ח עושר, שבו מפורטים נכסיו של מבקש ההלוואה נושא המשרה, נזילים ונייחים. על פי החשד, ב-2008-2009, בעת שכיהן קינן כמנהל החטיבה העסקית של הבנק, פנה אליו דנקנר בבקשה לקבל הלוואה אישית של 14 מיליון שקל. קינן, על פי החשד, סייע לדנקנר לקצר את ההליכים ולקבל את ההלוואה ללא צירוף דו"ח עושר כנדרש וכל זאת בהיותו כפוף לדנקנר.

החשד הוא כי קינן העביר המלצה לוועדת הביקורת בבנק שמאשרת הלוואות לאנשים קשורים, ללא דו"ח עושר כפי שמחייבות הוראות ניהול בנקאי תקין, והמליץ לוועדה לאשר את ההלוואה. יצוין, כי בשבועות האחרונים נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה כעשרה עובדים מהחטיבה העסקית של בנק הפועלים בתקופה הרלוונטית, ומסרו עדות בגין הנהלים והתנהלותם של דנקנר וקינן בתקופה הרלוונטית.

החקירה הגיעה לשיאה עם זימונו של קינן לעדות ביום שני השבוע. קינן, שזומן למסירת עדות, הופתע כאשר במהלכה אמרו לו החוקרים כי משלב זה הוא נהפך לחשוד לכאורה בעבירה של סיוע בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים בתאגיד. בתום חקירתו שוחרר קינן בתנאים מגבילים, כמו ערבות עצמית ואיסור יצירת קשר עם מעורבים אחרים בפרשה.

  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully