וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לגדר: יום גיבוש לתושבי התנחלות ופלסטינים

יהושע בריינר

13.9.2011 / 17:35

טיול הגיבוש השגרתי של עובדי ההתנחלות בית אריה קיבל צביון קצת אחר כאשר לטיול הצטרפו העובדים הפלסטינים מהכפר הסמוך. "שיתוף הפעולה מייצג את המציאות כהווייתה", הבהיר ראש המועצה

רגע לפני ההכרזה הצפויה על המדינה הפלסטינית, יש מי שדווקא מנסה לחבר בין המתיישבים לפלסטינים: עובדי המועצה המקומית בית אריה עופרים, שמעבר לקו הירוק, יצאו בשבוע שעבר לעוד טיול גיבוש שגרתי, אלא שבמועצה החליטו השנה לצרף גם את העובדים הפלסטינים של המועצה ליום הטיול בצפון הארץ.

במועצה פנו אל המנהל האזרחי וביקשו כי 15 העובדים, תושבי הכפר א-לובן הסמוך, יקבלו אישורים מיוחדים להיכנס לישראל על מנת שיצטרפו אליהם לטיול. אנשי מנהלת התיאום והקישור קיבלו את הבקשה והעובדים יצאו כולם לטיול בצפון כולל שיט בירדן שזכה לכינוי "משט השלום".

על אף שגדר ההפרדה הנבנית באיזור צפויה להפריד בין בית אריה לכפר א-לובן, בינתיים קיים בין שני היישובים קשר הדוק שכולל כאמור לא רק את העסקתם של הפלסטינים אלא גם רכישות הדדיות במרכולים בשני היישובים. "הטיול המשותף הוא דוגמא ומופת לדו קיום ולשכנות טובה", אמר ראש המועצה אבי נעים, "אנו תומכים ביחסי חברות ותמיכה בין ההתיישבות היהודית לשכנינו ושיתוף הפעולה מייצג הלכה למעשה את המציאות כהווייתה בניגוד גמור למה שמוצג לעיתים בתקשורת".

"גם לקראת ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית אין מבחינתנו כל היערכות כלפי העובדים הפלסטינים במועצה", אמר נעים, "והם היחידים שנמצאים בלחץ מחשש שההכרזה תפגע בפרנסתם".

עוד באותו נושא
הרשות פנתה רשמית לאו"ם: הכירו בנו כמדינה
המדינה תסלול כביש מעבר לקו הירוק, תושבים יפוצו
מועצת בית אריה: אם עובדים - לא מעשנים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully