וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה החליטה: אם עובדים - לא מעשנים

יהושע בריינר

13.9.2010 / 0:13

ראש מועצת בית אריה-עופרים החליט להיאבק בעובדים המעשנים במהלך יום העבודה וקבע כי הם לא יוכלו לעשן בראשיתו ובסיומו וכי ייאסר עליהם לעשן בזוגות. "מדובר בניהול נכון של זמן העובד, הממומן מכספי הציבור"

לראש מועצת בית אריה-עופרים, אבי נעים, נמאס ממראה עובדים המעשנים בפתח בניין המועצה, ובאחרונה העביר החלטה שקובעת נהלי עישון חדשים. על פי נהלים אלה, על עובדי המועצה ייאסר לצאת להפסקות עישון בשעתיים הראשונות וכן בשעתיים האחרונות של יום העבודה. עוד הוחלט כי בשעות שבהן מותר לצאת לעשן, ייאסר על העובדים לצאת לעשן בקבוצות ואף בזוגות, אלא רק לבד. בהצעת ההחלטה, שאושרה פה אחד במועצה, נאמר כי היא נחוצה מטעמים של "תדמית ואובדן זמן עבודה השייך לציבור". ההצעה גם אושרה על ידי מבקר המועצה והיועץ המשפטי שלה.

לדברי אבי נעים, "תושבים של המועצה מגיעים לבניין ורואים קבוצה של עובדים העומדים בחוץ, מדברים ומעשנים סיגריות באמצע היום. זה מוציא תדמית לא טובה לעובדים שצריכים לתת שירות". בנוסף, הסביר נעים כי מדובר בניהול נכון של זמן העובד, הממומן מכספי הציבור. לטענתו, "עובד שמעשן עשר סיגריות ביום, יוצא לעשר הפסקות בנות עשר דקות, מבזבז כמעט שעה וחצי שממומנים על ידי הציבור. גם מי שמעשן במהלך היום יכול לצאת להפסקה לזמן סביר ולחזור לעבודה".

לדברי נעים, ההחלטה היא חלק מקוד אתי שהונהג במועצה, שזוכה עד כה להצלחה. למרות זאת, בתקנון לא נקבעו סנקציות כנגד המפירים אך עד כה משתפים העובדים פעולה עם התקנון החדש. העובדים לא מגלים תסכול רב מדי מהחלטה. אחד מעובדי העירייה הגיב על היוזמה ואמר כי "מי שמעשן כבד נמצא בבעיה, אבל אפשר להתאפק".

עדכון ראשון: 18:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully