וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פתח: "עדיין ניתן למנוע את הפנייה לאו"ם"

ניר יהב

13.9.2011 / 11:42

לדברי חבר הוועד המרכזי של פתח ג'יבריל רג'וב, הפלסטינים יוותרו על המהלך אם נתניהו יכריז על רצונו בסיום הכיבוש, יקפיא הבנייה בהתנחלויות ויכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'

"אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקום ויגיד שהוא מעוניין לסיים את הכיבוש, שהוא מכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - נימנע מפנייה לאו"ם ונתחיל באופן מיידי בשיחות ישירות עם ישראל" – כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב. "בשלב זה, אין לנו ברירה אחרת אלא לפנות לאו"ם", הוסיף.

עד כה, לא ברור כיצד יצביעו מדינות האיחוד האירופי על בקשתה של הרשות הפלסטינית להתקבל כחברה במוסדות האו"ם. עיתון "הארץ" דיווח הבוקר כי צרפת וספרד מנסות לגבש הצעה, לפיה מדינות אירופה יתמכו בשדרוג מעמדה של הרשות למדינה שאינה חברה קבועה בתמורה להתחייבות פלסטינית לא לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. במקרה כזה, יוותרו הפלסטינים בשלב זה על פנייה למועצת הביטחון.

הפנייה הפלסטינית לאו"ם - כותרות אחרונות
ארה"ב רומזת: "נטיל וטו על בקשת ההכרה בפלסטין"
הרשות פנתה למזכ"ל האו"ם: הכירו בנו כמדינה
לקראת 20 בספטמבר: "צה"ל יכפיל מערך הכוחות בגדה"

"הכדור כרגע במגרש הישראלי"

לדברי רג'וב, לא באמת משנה אם הרשות הפלסטינית תחליט לפנות למועצת הביטחון או לעצרת הכללית של האו"ם: "האו"ם בשבילנו הוא אמצעי ולא מטרה. המטרה אחרת לגמרי – להגיע למכניזם שיסיים את הסבל של העם הפלסטיני. הרי מדינה פלסטינית לא תקום ללא משא ומתן. כרגע אין תחליף להחלטה לפנות לאו"ם".

לדבריו, "כל עוד ממשלת ישראל לא רוצה ולא מוכנה להכיר בגבולות 67' ולהקפיא את ההתנחלויות, אין לנו ברירה אחרת אלא לפנות לאו"ם. במקביל אנו פונים לעם בישראל ולעולם כולו ומבהירים בצורה ברורה וחד-משמעית שאנחנו רוצים שלום ורוצים לחיות בדו-קיום. מנסים כל הזמן למצוא פשרה שתמנע את פנייתנו לאו"ם. הכדור כרגע במגרש הישראלי. כולנו מקווים שראש הממשלה יגיד את האמת, לפיה יש לשים קץ לכיבוש".

רג'וב תקף את ארצות הברית המפעילה לחצים על הרשות הפלסטינית למנוע ממנה לפנות לאו"ם: "אני חושב שארה"ב טועה. ייתכן שמדובר בפוליטיקה פנים-אמריקאית שמובילה להתנהלות הזו". לדבריו, הפלסטינים מקווים שבסופו של דבר יושג הסכם שישים סוף להרג משני הצדדים ולסיום הכיבוש "האכזרי והגזעני" של ישראל.

"הגיע הזמן להכיר בעובדות בשטח ולהכיר בקיומו של העם הפלסטיני הסובל יותר מ-44 שנה והשואף לחיות במדינה עצמאית, חופשית ודמוקרטית לצד ישראל", הוסיף. "אנו רוצים לחיות לצד ישראל בשלום ובשכנות טובה".

היום צפוי יו"ר הרשות אבו מאזן להשתתף בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, שם יזכה לתמיכה מקיר לקיר בפנייתו לאו"ם. בנוסף הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, המבקר בקהיר, ועם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. אבו מאזן צפוי לבקש מאשטון את תמיכת האיחוד האירופי בפנייה הפלסטינית לאו"ם. אתמול הודיעה רוסיה כי תתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully