וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סכסוך: פתיחת לימודי הרפואה בנגב בסכנה

13.9.2011 / 12:00

שרותי בריאות כללית הורו לרופאים המועסקים בבית החולים סורוקה לא ללמד באוניברסיטת בן גוריון בשל סכסוך כספי. נשיאת האוניברסיטה: "על הממשלה להתערב"

סכנה לקריסת מערכת הבריאות בנגב: לימודיהם של כ-1,000 סטודנטים לרפואה ומקצועות הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון עלולים להיעצר בעקבות הודעת שרותי בריאות כללית מיום חמישי האחרון על הפסקת הוראה על ידי הרופאים בבית החולים "סורוקה". משמעות ההודעה היא סגירת בית הספר לרפואה והמחלקות לסיעוד ופיזיותרפיה, והפסקת לימודיהם של כ-500 סטודנטים לרפואה. פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון אמרה כי היא מצפה מהממשלה "להתערב ולהפסיק לאלתר את המהלך".

שיתוף הפעולה בין קופת החולים כללית לבין אוניברסיטת בן גוריון נחתם לפני יותר מארבע עשורים ועל יסודו הוקם בית הספר לרפואה באוניברסיטה, המשולב בבית החולים סורוקה. מאז החל שיתוף הפעולה, הרופאים לוקחים חלק משמעותי בהוראת הסטודנטים לרפואה, ומאידך הם מקבלים תקציבי מחקר, דרגות והטבות אקדמיות.

"התנהלות מונופוליסטית"

בשנים האחרונות התגלעו מחלוקות רבות בין האוניברסיטה לקופת החולים על רקע דרישות כספיות חדשות מצד הכללית. הכללית, מצדה, ביקשה להגדיר מחדש את מערכת היחסים עם האוניברסיטה, מ"מיזם משותף" למערכת יחסים של ספק ולקוח.

לטענת פרופ' כרמי, "מדובר בהתנהלות מונופוליסטית מצד ה'כללית', אשר עושה שימוש פסול בכוחה החזק בדרום על רקע המחסור בחלופות אקדמיות, בשל מיקומה של האוניברסיטה בפריפריה". במכתב ששלחה הבוקר (שלישי) לצמרת ההנהגה המדינית והאקדמית ציינה פרופ' כרמי כי "ניסיונותיה של האוניברסיטה להחזיר את הכללית לשולחן הדיונים, על מנת לאפשר את המשך ההוראה בבית החולים סורוקה, לא צלחו. הכללית הודיעה לאוניברסיטה על הפסקת הוראת הסטודנטים על ידי רופאי בית החולים סורוקה".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה כי "ציפינו ואנחנו עדיין מצפים שאוניברסיטת בן גוריון תעמוד בהסכם הגישור שהיא חתמה עליו ובכל מקרה אנו פתוחים להדברות עימה בכל מועד שיקבע".

עוד בנושא:
המו"מ נכשל: המכינה הקדם אקדמית בבן גוריון תיסגר
אונ' בן גוריון: "דין משמעתי למרצה שיקרא לחרם אקדמי"


לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully