וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ נכשל: המכינה הקדם אקדמית בבן גוריון תיסגר

3.7.2011 / 17:00

מורי המכינה דרשו לשפר את חוזי העסקתם, האוניברסיטה סירבה וטענה כי תנאיהם גבוהים ביחס לתפקידם. בסגל הזוטר מתקשים להאמין לתוצאה: "דרישה לתנאים סוציאליים מוטטה את המכינה?"

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, פנתה בשבוע שעבר לשר החינוך גדעון סער וליו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' מנואל טרכטנברג, בבקשה לסגור את המכינה הקדם אקדמית באוניברסיטה. בהתאם להמלצתו של בית הדין לעבודה ובחסותו, ניהלה האוניברסיטה במהלך השבועיים האחרונים הידברות אינטנסיבית עם נציגות ארגון הסגל הזוטר המייצג את המורים במכינות אשר דרשו לשפר באופן דרמטי את תנאי העסקתם. בימים האחרונים התנהל בין הצדדים הליך של גישור אך גם הוא כשל.

מהאוניברסיטה נמסר כי "נעשו מאמצים רבים על מנת להביא את סכסוך העבודה לידי סיום בהבנה ובהסכמה. למרבה הצער, הנהגת הארגון המובילה את המאבק נוקטת בעמדות קיצוניות ובלתי מתפשרות, שאינן מתיישבות עם המציאות". פרופ' כרמי כתבה במכתבה כי "מאחר שאין באפשרותה של האוניברסיטה להבטיח לתלמידים שנת לימודים מלאה וסדירה החליטה האוניברסיטה כי לא יהיה זה צעד אחראי מצידה להתחייב לקבלת תלמידים חדשים למכינה. ההחלטה התקבלה בצער רב שכן האוניברסיטה רואה במכינות שירות חברתי להגדלת הנגישות לאקדמיה ולהשכלה גבוהה אך לא בכל מחיר ובוודאי לא במחיר התנהלות גרעונית משמעותית ביותר".

אוניברסיטת בן גוריון התחייבה לתלמידים אשר נרשמו למכינה להודיע להם עד ה-20 ביוני 2011 האם הלימודים יתקיימו. פרופ' כרמי כתבה כי "בכוונתנו להודיע לתלמידים כי שנת הלימודים לא תתקיים במכינות באוניברסיטת בן גוריון. חלק מהתלמידים ממילא מצאו את דרכם למוסדות לימוד אחרים וביחס לאחרים הממתינים לתשובה – לא יהיה זה הוגן כלפיהם לדחות את ההחלטה למועד מאוחר עוד יותר".

"מפוטרים כל שנה למשך 4 חודשים ללא צבירת ותק"

לפני מספר חודשים פנה ארגון הסגל הקדמי הזוטר אל האוניברסיטה בדרישה לשפר את תנאי העסקתם של המורים במכינות. מהלך זה נשעה במקביל למשא ומתן ברמה הארצית על תנאי העסקתם של הסגל הזוטר הכוללים בתוכם את סגל המכינות. לטענת צוותי המשא ומתן של האוניברסיטה, המורים במכינות מועסקים בתנאים שאינם תואמים את מהות עבודתם ועולים באופן ניכר על עמיתיהם במוסדות אחרים להשכלה גבוהה. עוד טענה האוניברסיטה כי ההוראה במכינות דומה במהותה להוראה תיכונית ובכל מקרה אינה הוראה אקדמית ולמרות זאת הועסקו מורי המכינה במסלול העסקה אקדמי של מורים מן החוץ.

מורי המכינה בבן גוריון אמרו מצידם כי "הסכסוך נמשך כבר ארבעה חודשים. מורי המכינות, רובם בעלי תואר שני וחלקם בעלי תואר דוקטור, מוחים על תנאי העסקתם. עוד הם אמרו כי הם מועסקים מדי שנה למשך שמונה חודשים ומפוטרים לארבעת החודשים הנותרים בשנה "ללא צבירת ותק, ללא אפשרויות קידום, וללא העלאת שכר בכל שנות העסקתם".

ירון דישון, סגן יו"ר ארגון הסגל הזוטר בבן גוריון, אמר כי "קשה להאמין שהדרישה לתנאים סוציאליים הם אלו שמוטטו את המכינה הקדם אקדמית באוניברסיטה". ארז יפרח, נציג מורי המכינות בארגון הסגל האקדמי הזוטר הוסיף כי "לאוניברסיטה מחוייבות אקדמית וחברתית לתושבי הדרום והיא משתמשת בצורך של האזור במכינה אקדמית כבן ערובה למטרת ניהול משא ומתן וכאמצעי לחץ על המורים".

עוד באותו נושא:
מרצי המכינה בבן גוריון: "מנצלים אותנו"
הסגל הזוטר בבן גוריון מאיים לפתוח בשביתה
תוכנית להצלת מדעי הרוח ב-47 מיליון שקל
לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully