וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר בבן גוריון מאיים לפתוח בשביתה

21.2.2011 / 17:56

חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון שבנגב הכריזו על סכסוך עבודה בשל ההתמהמהות לדבריהם, במשא ומתן על תנאי העסקתם. "במקום לתאם פגישות, מתחמקים מאיתנו"

הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון שבנגב הכריז היום (שני) על סכסוך עבודה, זאת, לדבריהם, במחאה על סירוב ועד ראשי האוניברסיטאות לנהל איתם משא ומתן על הסכמי השכר. ארגוני סגל זוטר באוניברסיטאות נוספות צפויים להצטרף למהלך בזמן הקרוב.

הסכם השכר הארצי של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר הסתיים בספטמבר 2010. לדברי הארגון, ועד ראשי האוניברסיטאות נמנע מאז מפתיחתו של משא ומתן ארצי. חלק מהנושאים בהם מבקשים הארגונים לדון הם שכר נמוך למתרגלים, בעיות בהסדרת התגמול עבור מחקר, העדר ביטחון תעסוקתי, תנאי העבודה של מורים מן החוץ ותנאי העבודה ביחידות חוץ תקציביות.

יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, ד"ר אסתר סרוק, אמרה כי "לאכזבתנו הרבה, במקום לתאם עמנו פגישות משא ומתן עסוקים נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות בחיפוש אחר תואנות שונות שמטרתן להתחמק מניהול משא ומתן בעניינים הדחופים שעל הפרק. דחיות אלה מצטרפות לאכזבה הגדולה בארגונים עקב אי-פתיחתו של המו"מ בסוגיות הקשורות למלגות, למרות התחייבות מפורשת שניתנה לנו בעניין זה. אני קוראת לפרופסור רבקה כרמי, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, למנוע פגיעה מיותרת בציבור הסטודנטים ולהגיע אל שולחן הדיונים בהקדם".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה, כי "אוניברסיטת בן-גוריון מוקירה ומעריכה את הסגל הזוטר, וסבורה כי הם המהווים את התשתית לעתודה איכותית של מצוינות מחקרית באוניברסיטה. האוניברסיטה רואה בסגל זה מרכיב חשוב בפעילותה האקדמית ותעשה כל שביכולתה על מנת להמשיך ולהביא אליה את מיטב תלמידי המחקר הצעירים והמוכשרים. למרות שהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון טרם קיבלה כל הודעה רשמית על הכרזת סכסוך העבודה ועילותיו, היא קוראת לנציגי הסגל הזוטר לבוא לאלתר לשולחן המשא ומתן, על מנת לפתור את הסוגיות המקומיות באופן ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully