וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספן שהפך לאיל נדל"ן: סיפור חייו של יולי עופר

בן למשפחת עולים ורס"ן שלחם במלחמות ישראל, יולי עופר הפך במהלך השנים לאחד האנשים העשירים בישראל, ששלט בין השאר בבנק מזרחי. אמש הלך לעולמו, שלושה חודשים בלבד אחרי אחיו, סמי

איש העסקים יהודה (יולי) עופר שהלך אמש (ראשון) לעולמו בגיל 87 היה אחד מאחרוני דור אילי הספנות הגדולים. יולי עופר נולד ב-1924 בעיר גלאץ שברומניה. באותה שנה, בהיותו בן חצי שנה בלבד, משפחתו, שכללה את הוריו ושני אחיו (דוד שמת בשנת 1994 וסמי, שמת לפני שלושה חודשים), עלתה מרומניה לארץ ישראל שהיתה תחת המנדט הבריטי. המשפחה התיישבה בחיפה.

עוד על משפחת עופר:
איש העסקים יהודה (יולי) עופר הלך לעולמו בגיל 87
אחרון אילי הספנות: סיפור חייו של סמי עופר
דרכו האחרונה של סמי עופר: החברים באו להיפרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החל את דרכו העסקית בעיר חיפה, שם שימש כסוכן וספק ציוד לאניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 1930 אבי המשפחה, יוסף הרשקוביץ, ייסד עסק של אספקה לאניות שפקדו את נמל חיפה. הלקוחות הראשונים היו בעיקר אניות מרומניה ובולגריה. מעורבותו המקצועית בספנות החלה כאשר הוא הצטרף לסוכנות האניות הידועה "דיזנגוף" בחיפה.

יולי שירת בחיל הרגלים וסיים את שירותו בצה"ל בדרגת רס"ן ושירת במלחמות ישראל. בתום מלחמת העצמאות יולי ואחיו סמי שגם התגייס הצטרפו שוב לעסקי המשפחה.

יולי החל את דרכו העסקית בעיר חיפה, שם שימש כסוכן וספק ציוד לאניות ויחד עם אחיו סמי הקים לימים את קבוצת האחים עופר. בשנת 1969 קבוצת האחים עופר הגיעה לידי הסכם עם חברת הספנות הלאומית צים שבעקבותיו מוזגה פעילות הובלת המטענים של הקבוצה לתוך צים. ההסכם פתח את הדרך לקבוצה להתפתחות עתידית בשטחים אחרים. נשאר בישראל וניהל את הספנות ואת עסקי המקרקעין שבסיסם בישראל של "קבוצת האחים עופר", בעוד סמי עבר עם משפחתו הקרובה לאירופה, שבה הוא פתח בקריירה שנייה – הקמת קבוצת ספנות בינלאומית חדשה ועצמאית.

בהמשך, ביצעה המשפחה תחת הנהגתו השקעות ענק במשק: כבלים, גרנית הכרמל, המרינה בהרצליה ובנק המזרחי. יולי עופר נחשב לאחד האנשים העשירים במדינה. הוא שלט בבנק מזרחי טפחות, שהיקף האשראי שלו לציבור הוא 111 מיליארד שקל, וכמו כן הוא שלט ברשת הקניונים הגדולה במדינה בשווי של כ-13 מיליארד שקל באמצעות מליסרון. כיום נכדו הבכור אורי אנג'ל מנהל את החברה שהקים - עופר ספנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully