וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאסון התאומים: רה"מ מוטרד מ"איסלם רדיקלי"

פנחס וולף

11.9.2011 / 11:00

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לציון עשור ל- 9/11 ואמר כי האיסלם הרדיקלי מאיים על משטרים ערביים מתונים וכי יש להילחם בו. "הטרור הוא רק כלי של המלחמה. הוא לא המלחמה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)


אירועי העשור לאסון התאומים צוינו הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא ואמר בפתח הישיבה כי "הטרור הוא רק כלי של המלחמה. הוא לא המלחמה. עיקר המלחמה היא כוחות ומשטרים של האיסלם הרדיקלי. האיסלם הרדיקלי מאיים על משטרים ערביים מתונים, ומביא לרקטות וטילים על אזרחי ישראל".

עשור לאסון התאומים - כותרות אחרונות
עשור ל-11 בספטמבר: על שקיעתה של מעצמת העל
מאסון התאומים ועד חיסול בן לאדן: תיעוד בתמונות
ארה"ב: התרעה מפני פיגוע של אל-קאעדה, כוננות בניו יורק
"הקריבו עצמם והצילו אלפים": סיפורה של טיסה 93
אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"

11 בספטמבר 2001, אסון התאומים, ניו יורק. AP
"הרשת הזו שוללת את עקרונות הקדמה והשלום של המאה ה-21 ומבקשת לקיים רגרסיה היסטורית באמצעות אלימות שאינה יודעת גבולות"/AP

נתניהו הוסיף ואמר כי "הרשת הזו שוללת את עקרונות הקדמה והשלום של המאה ה-21 ומבקשת לקיים רגרסיה היסטורית באמצעות אלימות שאינה יודעת גבולות. אנחנו בתוך עשור של טרור של איסלם רדיקלי שמשתולל בלב האזור שלנו. האיום הוא על כולם, גם על רוסיה ועל מדינות רבות אחרות. אנחנו בעיצומו של המאבק, האיום יהיה גדול לאין שיעור אם האיסלם הרדיקלי יקבל נשק להשמדה המונית".

נתניהו התייחס גם לאירועי סוף השבוע במצרים: "עברנו סוף שבוע קשה ומאתגר מאוד ואני רוצה להודות לחבריי ליברמן וברק וגם לראשי זרועות הביטחון של ישראל, ראש השב"כ והמוסד. בעבודה מאומצת הצלחנו למנוע אסון שהיה קרוב מאוד. היה ברור שמדובר במימוש נורמה יסודית של כל ממשלה בהגנה על שגרירות זרה, ויש לזה חשיבות מיוחדת שמדובר בשגרירות ישראלית במצרים, שהיא הציר של השלום עם מצרים, ציר שיש המערערים עליו, ומערערים לא על המדיניות אלא על ישראל. תולשי הדגלים לא בוחלים בשום אמצעי והם לא מתעניינים בשאלות פרטניות. הם שוללים את השלום והמדינה. אני שמח שיש כוחות אחרים במצרים החל מממשלת מצרים, שרוצים להמשיך ולקדם את השלום ולהתמיד בו. אנחנו בקשר עם ממשלת מצרים על הסידורים להחזרת השגריר, על מנת להמשיך ולקיים את הנציגות הישראלית בקהיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
ההתפרצות לבניין השגרירות הישראלית בקהיר בסוף השבוע/AP

נתניהו בירך בשנית גם על החלטת של חברת S&P להעלות את דירוג האשראי של ישראל מ-A ל-A+. "זו תעודת כבוד ואחריות של הקהיליה הבינלאומית הכלכלית להשקעות במדינת ישראל", אמר נתניהו, "זה מסר שאנחנו, בניגוד גמור למגמה העולמית, מדינה עם כלכלה יציבה. זה ביטוי הערכה לדרך שבה ניהלנו את הממשלה. הסוכנות מציינת ספציפית את הממשלה הזו ואומרת שהם מצפים מאיתנו לנהוג בדרך אחראית. הם מציינים שבכוחנו לתת מענה לבעיות החברתיות בלי לפרוץ את התקציב".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully