וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר 18 שנה לאחר שלא השלים מאסרו, עתר ושוחרר

קובי מנדל

8.9.2011 / 12:30

יעקב סבג, שנעצר 18 שנה לאחר שלא בוצע ניסיון לאתרו לשם השלמת מאסרו, עתר לבית המשפט. בתגובה, ביטל השופט את תקופת מאסרו: "אי הניסיון לאתרו מהווה ראיה לאי תקינות פעולת המנהל"

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל הבוקר (חמישי) את עתירתו של יעקב סבג, כבן 80, כנגד שב"ס ומדינת ישראל, בשל מעצרו בחודש אוגוסט השנה בבית מעצר קישון. מעצרו הגיע לאחר 18 שנה בהן לא בוצע ניסיון לאתרו לצורך השלמת מכסת מאסרו בת 46 ימים. השופט, רון שפירא, ביטל את השלמת המאסר וקבע כי המעצר שבוצע עתה נעשה ללא שיקול דעת, בחוסר סבירות וללא תכלית ראויה. זאת, למרות שהעונש טרם התיישן ותקופת ההתיישנות תחלוף בעוד כשנתיים.

סבג היה צריך להשלים מכסת ימי מאסר לאחר שעבודות השרות שנגזרו עליו הופקעו על ידי נציב שב"ס עוד בשנת 1993. אולם, השופט בעניינו קבע כי החלטת נציב שב"ס משנת 1993 להפקעת עבודות השירות של העותר, שמשמעותה השלמת מכסת הימים שנותרו במאסר, התקבלה בלא שהוצגו בפניו אישורים מתאימים, וכי כבר אז נפל פגם בהחלטתו עת הורה על הפקעתן. עוד קבע השופט כי הרשות המנהלית לא הציגה נתונים מספיקים שיש בהם כדי לבסס את הטענה כי הוא לא סיים לרצות את עבודות השירות עוד בשנת 1993, ומכאן שלכאורה הוא סיים לרצותן בהתאם לנדרש ממנו כפי שגזר עליו בית המשפט.

כמו כן, טען השופט כי לא ננקטו כל פעולות לאיתורו במשך כ-18 שנים וכי, לכאורה, מדובר היה באסיר נמלט, כך שיש להניח שאם הייתה מערכת אכיפת החוק רואה אותו כזה הייתה פועלת לאיתורו המידי. עובדת אי הניסיון לאתרו מהווה, למעשה, ראיה ברורה לאי תקינות פעולת המנהל, וראוי שכל הגורמים המעורבים יבחנו כיצד לא טופל עניינו של מי שנחשב לאסיר הנמלט ממאסרו במשך תקופה זו. לבסוף, אמר כי תבחנה הנסיבות שהובילו למעצרו לצורך הפקת לקחים מתאימים.

עוד בנושא:
מת עמוס ברנס, שישב בכלא 8 שנים על לא עוול בכפו
תוקפי אריק קרפ יערערו: "מחדלים בחקירת המשטרה"
עבודות שירות לשוטר שדרס נער ופצע אותו קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully