וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת עמוס ברנס, שישב בכלא 8 שנים על לא עוול בכפו

קובי מנדל וגלעד גרוסמן

3.9.2011 / 11:02

עמוס ברנס הורשע ברצח החיילת רחל הלר בשנות ה-70 ונידון ל-18 שנות מאסר. הוא שוחרר לאחר שדרש משפט חוזר והוחלט שלא להגיש נגדו שוב כתב אישום. ברנס מת ממחלה קשה בהיותו בן 67

עמוס ברנס, שהורשע ברצח החיילת רחל הלר וזוכה לאחר שדרש משפט חוזר, מת הבוקר (שבת) בבית החולים בנהריה כשהוא בן 67. בשנה האחרונה לקה במחלה קשה ומת לאחר שבשבוע האחרון חלה החמרה במצבו. ברנס יובא למנוחות ביום שני בבית העלמין בעכו.

ברנס הורשע לפני 35 שנה ברצח החיילת, ונידון ל-18 שנות מאסר לאחר שהודה ברצח ושיחזר אותו. מאוחר יותר הוא טען כי הודה בעקבות לחצים שהופעלו עליו. חקירה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודית קרפ, מצאה ליקויים רבים בחקירתו של ברנס והעלתה חשש כי ההרשעה נסמכה על עדויות שקר. עוד נמצא, כי ממצאים וראיות שונים לא הוצגו בפני בית המשפט.

לאחר שמונה וחצי שנות מאסר שוחרר ברנס, ובתחילת שנות ה-2000 הורה בית המשפט העליון לערוך לו משפט חוזר. לבסוף החליטה הפרקליטות שלא להגיש נגדו כתב אישום חדש. ב-2004 הגיש ברנס תביעה נגד חוקרי המשטרה שחקרו אותו, ולפני שנה קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב שברנס יפוצה בסכום של חמישה מיליון שקלים על ידי המדינה בעקבות מאסר השווא שלו.

"במשך 36 שנה הייתי ממש בתוך האשפתות של מדינת ישראל", אמר אז ברנס לוואלה! חדשות. "לא הייתי אזרח, הייתי שבוי מלחמה. אצל כל אזרח בישראל, בכל משפחה, הייתי כולבויניק, איפה שהאשפה נזרקת. דעת המסכן בזויה ודבריו אינם נשמעים. היום היא נשמעה באופן ברור. היום נשמע כמה עמוס צדק, הדברים נאמרו במפורש על ידי בית המשפט. אבל אין מי שיחזיר לי לא את החדווה ולא את הנעורים. מי שצריך להרגיש לא טוב זו הפרקליטות, המשטרה וכל מי שהלכו בעקבותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully