וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט לתעבורה שב וקבע: ה"ינשוף" אמין

גלעד גרוסמן

8.9.2011 / 11:24

הקרב על ה"ינשוף" המשטרתי: רישיונה של נהגת נפסל, בעקבות החלטה של ביהמ"ש המחוזי בדבר הרף לקביעת שכרות באמצעות המכשיר. פרקליטיה: "הינשוף אינו אמין, נערער על ההחלטה"

בית משפט לתעבורה בירושלים פסל הבוקר (חמישי) ל-11 חודשים את רישיונה של נהגת שנתפסה נוהגת בשכרות. מדובר בתיק שהוביל לקביעה עקרונית שמכשיר ה"ינשוף" שמשמש את המשטרה לבדיקת אחוז האלכוהול בדמם של נהגים הינו מכשיר אמין, אולם יש להעלות את הרף לשכרות. גם הפעם שבו השופטים וקבעו כי ה"ינשוף" אמין. פרקליטיה של הנהגת מתכוונים לערער על ההחלטה.

הנהגת הואשמה בכך שביולי 2007 נהגה בשעת בלילה ברכב בהיותה שיכורה. בדגימת אוויר שנלקחה ממנה באמצעות הינשוף נמדדו 315 מק"ג אלכוהול לליטר אוויר נשוף. היא הורשעה, אולם בית המשפט המחוזי החזיר את התיק לדיון נוסף. בית המשפט דן בתיק פעם נוספת בהרכב של שלושה שופטים - צעד יוצא דופן במשפטי תעבורה, מכיוון שמדובר היה בדיון עקרוני ביחס למכשיר הינשוף. עורכי דינה תקפו את אמינות המכשיר, טענו שמדובר במכשיר נחות ביחס למכשירי נשיפה דומים בעולם, שאינו עומד בתקנים או סטנדרטים בינלאומיים ואינו מתוחזק כהלכה בארץ.

לפני כשנה וחצי זיכו שופטי בית המשפט לתעבורה את הנהגת. הם קבעו כי ה"ינשוף" הינו מכשיר אמין, אולם הוסיפו שהרף הראוי לקביעת שכרות הוא 400 מק"ג אלכוהול לליטר אוויר נשוף - ולא 240 מק"ג כפי שהיה עד אז. המדינה ערערה, ובאוקטובר קבע בית המשפט המחוזי שרף האכיפה יעמוד על 290 מק"ג. בשל כך, נמצאה הנאשמת מעל רף האכיפה, והתיק הוחזר לבית המשפט לתעבורה.

העליון יכריע לגבי אמינות ה"ינשוף"

הבוקר היא שוב הורשעה. "הינשוף מכשיר אמין. הנאשמת נבדקה לאחר שהוסברה לה משמעות הבדיקה. המכשיר בו נבדקה הנאשמת היה תקין הן לפי בדיקת הכיול החצי שנתית במעבדה והן לפי בדיקת האימות היומית. ולאור כל אלו אנו קובעים כי המאשימה הוכיחה האשמה המיוחסת לנאשמת", קבעו השופטים. בגזר הדין הם התחשבו בהשתלשלות האירועים יוצאת הדופן בתיק - והסתפקו בשלילה ל-11 חודש ובקנס בגובה 2,000 שקל.

אולם, בכך ככל הנראה לא תמה הסאגה המשפטית. עורכי דינה של האישה, דוד קולקר ויוני שניאור, מתכוונים לערער על ההרשעה פעם נוספת לבית המשפט המחוזי. לדברי עו"ד שניאור, עורכי דין רבים לתעבורה מרחבי הארץ התגייסו לסייע בתיק זה, כדי שבסופו של יום בית המשפט העליון יכריע בסוגיית אמינותו של הינשוף.

כותרות נוספות בנושא
ביהמ"ש: הרף החדש לאכיפת שכרות גבוה מדי
ביהמ"ש: הינשוף טעה, אך הנהג עדיין אשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully