וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הינשוף טעה, אך הנהג עדיין אשם

גלעד גרוסמן

29.6.2010 / 14:55

בדיקה חשפה שהמכשיר לגילוי אחוזי האלכוהול בדם מזהה משקאות קלים כאלכוהוליים. למרות זאת ביהמ"ש לתעבורה גזר על אדם שנאשם בנהיגה בשכרות קנס של 2,000 שקל ושלילת רישיון

בדיקה שנערכה לפני מספר חודשים העלתה כי מכשיר הינשוף המשטרתי מזהה משקאות רבים כאלכוהוליים, גם כשמדובר במיצים רגילים. הבדיקה, שממצאיה הוגשו לבית המשפט לתעבורה בירושלים, עוררה הדים רבים, אולם בסופו של יום היא לא עזרה לנאשם במשפט. השופטת שרון לארי-בבלי קבעה היום (שלישי) כי לא ניתן לסמוך על הבדיקה, הרשיעה נאשם בנהיגה בשכרות וגזרה עליו קנס בגובה 2,000 שקל ושלילת רישיון למשך שלוש שנים.

מכשיר הינשוף משמש להרשעת נהגים בעבירת נהיגה בשכרות. אף שמעולם הוא לא נבדק על ידי אף גורם מוסמך, משטרת ישראל הסתמכה על המכשיר באופן בלעדי לשם הרשעות. הבדיקה שהוגשה לבית המשפט, הראשונה מסוגה בישראל, מצאה בין השאר כי שתייתם של בקבוק מיץ ענבים או מיץ לימונענע, תגרום לסטייה של 16% בתוצאות שיעניק מכשיר "הינשוף", מה שעלול ליצור רושם שהנבדק שתה כביכול אלכוהול. שתיית מיץ תפוזים טבעי תגרום לסטייה של 18% ותירוש יגרום לסטייה של 36% בתוצאות.

אולם, השופטת שרון לארי-בבלי קבעה שהבדיקה שערך ד"ר יגאל בר-אילן, ראש המחלקה לכימיה אנליטית במכון המחקר מיג"ל ומרצה במכללת תל-חי, נעשתה ללא הקפדה על קיום הוראות היצרן, ולכן לא ניתן לסמוך על המסקנות שלו. "בתי המשפט נוהגים לפסול בדיקות נשיפה שלא נערכו על פי הוראות היצרן", כתבה השופטת בהכרעת הדין. "באי קיום הוראות היצרן על ידי המשטרה, מתעורר החשש כי תוצאות הבדיקה אינן אמינות. חשש זה מתעורר גם כשהבדיקות נעשות על ידי מומחה מטעם נאשם".

בנוסף לנהיגה בשכרות, הורשע הנהג גם באי ציות לשוטר, מכיוון שלא נשמע להוראות של שוטר שסימן לו לעצור את רכבו בזמן שנסע במהירות גבוהה, ונעצר רק לאחר מרדף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully